Jak jsme informovali ve zprávě ze dne 25.9., dojde k dalšímu zdražení povinného ru?ení, tedy pojišt?ní odpov?dnosti za škodu zp?sobenou provozem motorového vozidla.
Minimální pojistné tvo?í spodní hranici ceny za pojišt?ní. Pojiš?ovny nemohou požadovat pojistné levn?jší než je vypsané minimum. Pod tuto hranici se lze dostat pouze s uplatn?ním 5% bonusu za bezeškodní pr?b?h. Bonus ?iní ve velké v?tšin? p?ípad? 5% za 12 m?síc? bez nehody. Tedy ?idi?i, kte?í nezp?sobili nehodu dva roky, by m?li mít slevu 10% z nyn?jšího pojistného. Ale cena za pojišt?ní, tedy pojistné, nem?že být nižší než vypsané minimální pojistné snížené o 5% bonus. Zdá se tedy, že málokdo se své 10ti ?i dokonce 15ti procentní slevy do?ká.
Zdražení postihne každého motoristu v jiné výši. K nejvyššímu nár?stu minimálních sazeb, a to nad 20%, dojde u taha?? a ostatních automobil? do 3,5t. Nejpo?etn?jší tarifní skupinou, u které dojde k nadinfla?nímu r?stu, jsou osobní automobily s objemem motoru od 1850 do 2500 ccm, kde se minimální pojistné zvyšuje o 626 K? na 6 576 K?. U absolutn? nejpo?etn?jších skupin vozidel - osobních automobil? s objemem motoru od 1 000 do 1 350 ccm a s objemem od 1 350 do 1 850 ccm - se minimální pojistné zvyšuje pouze o inflaci.
Zdražení je zp?sobeno velkou nehodovostí.
Tabulku minimálního pojistného můžete vidět v pravé liště http://www.finance.cz/home/pojistovnictvi/