Kam se stížnostmi ?

17.10.2001 | , Finance.cz
ÚČTY A SPOŘENÍ


Novinkou bude, že klienti bank si budou moci od roku 2003 stěžovat a řešit své problémy s bankami u finančního arbitra.

Novinkou bude, že klienti bank si budou moci od roku 2003 stěžovat a řešit své problémy s bankami u finančního arbitra. Tato novinka však není ještě jistá, zatím se čeká na schválení od vlády a sněmovny.
Na tohoto arbitra  se bude moci obrátit každý zákazník, který bude mít nějakou stížnost ohledně převodů peněz nebo elektronických platebních karet. Nejprve však v této záležitosti musí jednat s bankou. Na arbitra se může obrátit až poté, co věc reklamuje bance a nedohodne se s ní na případném řešení. Služby finančního arbitra budou zdarma.
Velkým kladem této instituce by také měla být rychlost s jakou bude stížnosti vyřizovat oproti zdlouhavým řešením soudní cestou. Arbitr bude zkoumat skutečný stav věci a bude mít pravomoc vyšetřovat přímo v bance. Když však banka nebude s rozhodnutím arbitra souhlasit, věc se následně přesune k soudu.
Arbitr má být nezávislá instituce, jehož šéfa a jeho zástupce bude volit parlament. Instituce bude financována z příspěvků bank a jiných finančních institucí. O jakou částku se bude jednat se zatím neví, ale výši příspěvku schválí sněmovna. Na počátku ji bude financovat centrální banka, která poskytne i několik odborníků.

Autor článku


Pomohl vám tento obsah? Dejte mu hodnocení:

Průměrné hodnocení: 0
Hlasováno: 0 krát

Články ze sekce: ÚČTY A SPOŘENÍ