"Skutečně s tím začneme od února vždy za uplynulý měsíc. Jestliže vlastník vozidla příspěvek neuhradí do 30 dnů, pošleme mu urgenci. Když ani na tu nebude reagovat, bude následovat soud a exekuce. To už ale dlužná částka podstatně naroste o všechny s tím související náklady a penále," cituje výkonného ředitele ČKP Jakuba Hradce.
Zjišťovat neplatiče bude ČKP pravidelně každý měsíc srovnáváním údajů z centrálního registru motorových vozidel s databází pojišťoven. To, zda mají majitelé za vozidla povinné ručení zaplaceno, zjistí na internetové stránce kanceláře pojistitelů, píše Právo.
Příspěvek do garančního fondu přitom nenahrazuje pojištění, a pokud tedy bude nepojištěným vozidlem způsobena škoda, zaplatí ji osoba za tuto škodu odpovědná.
V centrálním registru je evidováno téměř sedm milionů motorových vozidel a smlouva o povinném ručení nebyla uzavřena na 830.000 z nich, tedy na každé deváté, dodává Právo.



Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
