Nový terminál by měl umět odbavit až čtvrt milionů pasažérů ročně. Loni však letišti počet odbavených lidí klesl o šest procent na 87.000 osob. "Zdá se, že ekonomická krize se podepíše pod úbytek cestujících v letošním roce ještě výrazněji. Navíc bude zřejmě daleko těžší než v minulosti získat od bank úvěr," řekl ředitel společnosti East Bohemian Airport (EBA) Jan Andrlík. EBA letiště provozuje.
Do roku 2007 počty cestujících na pardubickém letišti trvale rostly až na předloňských rekordních 93.000. Loni přišel zlom. "Zhruba 75 procent našich klientů pochází z Ruska, a to ekonomická krize zasáhla dřív než nás. Navíc za menší touhou Rusů po cestování stál nevýhodný poměr kurzu dolaru a rublu," uvedl Andrlík k loňskému poklesu.
Pokles počtu odbavených lidí se nelíbí zástupcům pardubické radnice ani Pardubického kraje. Obě instituce totiž společnost vlastní. "Budeme po vedení firmy požadovat analýzu příčin poklesu," řekl náměstek primátora Alexandr Krejčíř.
Stavbu terminálu brzdí i to, že EBA stále od ministerstva životního prostředí neobdržela kladný posudek k vlivu nového terminálu na životní prostředí. Bez něj přitom společnost nemůže získat potřebná územní a stavební povolení. Po protestech lidí, kteří bydlí nedaleko rozjezdové dráhy, bude muset firma EBA také zřejmě předělat hlukovou studii nového terminálu.



Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
