"Je jasné, že doprava věrně a bezprostředně kopíruje hospodářství, takže každý pokles se hned projeví," řekl mluvčí Česmadu Martin Felix. Dopravci, kteří jezdí pro automobilové firmy, museli podle Felixe část aut odstavit a dát značky do depozitu. "Samozřejmě to s sebou nese i propouštění," dodal.
Prodej nových nákladních aut se loni v prosinci meziročně snížil o 43 procent na 618 vozů. Odbyt v nejrozšířenější kategorii do 22 tun pak klesl téměř o 60 procent.
Dopravce loni sužovala drahá nafta. Tento problém nyní pominul a motorová nafta stojí zhruba o osm korun méně než před rokem a prodává se okolo 24 Kč. Ceny v souvislosti s poklesem nákladů na pohonné hmoty většinou snižují jen firmy, které to mají ve smlouvách se zákazníky, ostatní vyčkávají.
Omezení výroby zavedla na přelomu roku většina tuzemských automobilek i jejich dodavatelů. Například Škoda Auto v druhé polovině prosince zastavila výrobu na tři týdny a do konce prvního pololetí bude vyrábět jen čtyři dny v týdnu.
Česmad Bohemia sdružuje kolem 2000 firem, které představují 80 procent tuzemské přepravní kapacity na silnicích.



Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
