Podíl na celkových burzovních objemech obchodů RM-Systému zůstal přes růst na dvě procenta z loňských asi 0,5 procenta nízký, ale u některých akcií je mnohem vyšší. Například u akcií sítě autobazarů AAA Auto se 34 procent objemu tvoří v RM-Systému, u akcií těžební firmy NWR osm procent a v případě akcií petrochemického Unipetrolu pět procent.
RM-Systému pomáhá zaměření na drobné klienty. Zatímco velcí zahraniční investoři, kteří operují na pražské burze, se z českého trhu stáhli, tak nízké ceny akcií naopak přilákaly k obchodování tisíce nových podílníků. "Krize aktivuje retailové klienty - drobné investory, kteří více obchodují, a to pomáhá RM-Systému k tomu, aby rostl," uvedl Vodička.
Od letošního roku RM-Systém přešel na vlastní obchodní systém a spustil nové webové stránky. Obchodní systém začal s technickými obtížemi, ale postupně by měl přilákat nové investory. Od února RM-Systém zavede nový ceník, který by měl být výhodnější než na pražské burze. Vodička věřil, že přiláká i zahraniční burzovní hráče. "Zrovna včera (ve středu) jsem mluvil se zástupcem britské banky, která má zájem u nás obchodovat," řekl.
RM-Systém připravuje i další rozšíření doby obchodování. Nyní mohou investoři prodávat a nakupovat cenné papíry od 9:00 do 17:00, do konce roku by mohl trh zavírat až v 18:00. Pražská burza obchoduje od 9:10 do 16:00.



Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
