"Je to velice citlivá otázka, byla tomu věnovaná prvořadá pozornost," řekl generální ředitel správy Jan Komárek k personálním změnám. Vedení organizace proto podepsalo s odbory "Memorandum o zachování sociálního smíru", které zaručí přecházejícím zaměstnancům některé jejich dosavadní výhody.
Výběrové řízení vypsala SŽDC 8. ledna, uzavřeno by mělo být do konce června. Jak připomněl Komárek, plány na takzvaný outsourcing existují od podzimu 2007, kdy se rozhodlo o převedení péče o koleje z Českých drah na SŽDC.
Organizace již nyní zadává část prací soukromým firmám, nyní chce však mít pouze jednoho partnera. SŽDC si od toho slibuje vyšší efektivitu práce a úsporu nákladů až 11 procent. "Tu efektivitu vidíme především v tom, že by mělo být více výkonů," řekl Komárek.
Podle něj externí firma nedostane žádné peníze navíc oproti nákladům, které SŽDC nyní vydává. "Pracujeme jen s tím, co máme nyní k dispozici," řekl Komárek. Peníze jdou ze Státního fondu dopravní infrastruktury.
SŽDC se v Česku stará o 9483 kilometrů železnic, zhruba třetina z nich je elektrifikovaná. Od roku 2004 správa zajišťuje výstavbu a modernizaci nových tratí. Na významu nabyla správa loni v červenci, kdy převzala od Českých drah starost o koleje a s ní 10.000 zaměstnanců.



Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
