"V současné situaci na automobilovém trhu je velmi těžké předpovídat, jaká situace bude v druhé polovině roku, kdy jsme počítali, že už budeme mít zvýšenou kapacitu. Proto jsme se rozhodli prozatím přípravy na zrychlení linky pozastavit a vyčkáme, jak bude pokračovat vývoj objednávek od zákazníků," řekl ČTK mluvčí automobilky Radek Kňava.
S dalšími omezeními linky, zkracováním pracovního týdne a podobnými opatřeními TPCA podle Kňavy nepočítá, protože pokles objednávek zatím nezaznamenala.
TPCA loni oznámila, že připravuje navýšení kapacity až na 340.000 aut ročně. Předpokládalo to investice do technologií, zrychlení linky a nábor nových zaměstnanců. Technickou kapacitu továrny TPCA zvýšila během zimní odstávky, která skončila 2. ledna. Další podmínkou zvýšení výroby bylo zrychlení linky, aby se v daný čas smontovalo více aut. A tento záměr byl podle Kňavy pozastaven stejně jako nábor 50 zaměstnanců, jichž bylo třeba ke zrychlení výroby.
Kolínská automobilka TPCA loni vyrobila 324.289 vozů Toyota Aygo, Peugeot 107 a Citroën C1. V roce 2007 to bylo 308.478 vozů. Největší prodeje měla ve Francii, Itálii, Německu, Velké Británii a Nizozemsku.
Kolínská TPCA byla jedinou českou automobilkou, která dosud nepocítila dopady světové finanční krize. Kvůli ní například už omezily výrobu nošovická firma Hyundai nebo mladoboleslavská Škoda Auto.



Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
