Českým drahám chybí každoročně na provoz regionálních vlaků zhruba tři miliardy korun. Výpadky dráhy ještě předloni financovaly z peněz nákladní dopravy, to však vyčleněním výdělečné nákladní přepravy do samostatné společnosti ČD Cargo na konci roku 2007 skončilo.
"Kraje na zaplacení všech ztrát z regionální dopravy nemají peníze. Při rozpočtovém určení daní, které stanovilo příjmy krajských rozpočtů, se s rozdělením osobní a nákladní dopravy na železnici nepočítalo. Vyzýváme vládu, aby formou účelové dotace tuto ztrátu pokryla a stejně postupovala i v příštím roce," řekl Martínek.
Dráhy loni dostaly z veřejných rozpočtů kolem 8,6 miliardy korun. Zhruba čtyři miliardy zaplatilo ministerstvo dopravy za rychlíky, kraje daly kraje za regionální spoje. Zatímco peníze státu na provoz rychlíků stačí, regionální doprava je podle Českých drah dlouhodobě podfinancována.



Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
