Podle něj je v případě přetrvávajících problémů v ohrožení 12 milionů pracovních míst, přičemž automobilky nemají dostatek kapitálů, aby přežily delší hospodářskou recesi.
Evropská komise údajně uvažuje o tom, že by ještě rozšířila možnost poskytovat výrobcům půjčky prostřednictvím Evropské investiční banky. Ta je v současnosti prakticky hlavním finančním ústavem, který výrobcům pomáhá. "Komerční banky nefungují tak, jak by měly, do té doby, než se vzchopí, potřebujeme, abychom tuto propast přehradili," dodal Verheugen.
Současná krize v automobilovém průmyslu je údajně vážná zejména ze tří důvodů. Na jedné straně stojí klesající poptávka a spotřebitelská důvěra, na druhé přemrštěné výrobní kapacity a na třetí nutnost vyšších investic, které si mimo jiné žádá boj s klimatickými změnami.
Verheugen upozornil, že české předsednictví EU připraví konkrétní návrh případné pomoci automobilkám, o kterém by měly diskutovat ministři pro konkurenceschopnost na zasedání v březnu.



Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
