Automobilky se v Japonsku dosud snažily omezovat produkci, aniž by zasáhly do stavu stálých zaměstnanců. Místo toho se na montážních linkách zbavily téměř všech dočasných zaměstnanců.
Zpráva dokresluje, v jak těžké pozici je japonský automobilový průmysl, který postihl propad poptávky na klíčových trzích a silný kurz jenu. Pevnější domácí měna snižuje zisky z prodeje v zahraničí.
"Dokonce i odbyt na mladých trzích v říjnu sestoupil do negativních čísel," uvedli v pátek japonští analytici automobilového průmyslu z banky Goldman Sachs. "A myslíme si, že letos poroste počet zemí, které poznamená meziroční pokles," dodávají.
Toyota uvedla počátkem týdne, že bude muset v Severní Americe snížit výrobu, aby se vyrovnala se slabým zájmem kupujících. Ve fiskálním roce do března podnik očekává první celoroční ztrátu za 70 let. Původně chtěla Toyota v nynějším fiskálním roce vyrobit 4,21 milionu vozů, pak ale plán snížila na 3,85 milionu.
V pátek oznámil rival Honda, že za rok do března sníží výrobu v Japonsku o 56.000 aut a v Evropě o 17.000. Stav zaměstnanců kvůli tomu omezí o 3100 lidí, ne však u stálých zaměstnanců. Nissan v únoru a březnu sníží výrobu v Japonsku o 64.000 aut, připomněla agentura AP.



Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
