"Došlo k jasnému vyměření a zakreslení bodů, odkud se počítají úseky. Docházelo tam k různým rozdílům třeba u mimoúrovňových křížení," řekl televizi Jakub Ptačinský z tiskového oddělení ministerstva dopravy. Některé úseky se zkrátily, jiné prodloužily.
Jako příklad prodloužených úseků uvedla Prima například dálnici D5 mezi Ejpovicemi a Plzní nebo pražský okruh u Třebonic. První úsek je nyní delší o dva kilometry, druhý o kilometr. Právě mezi Ejpovicemi a Plzní se nachází dlouhá mimoúrovňová křižovatka.
Jak televizi řekli zástupci dopravců, v případě prodloužení některého úseku je i celkové mýtné vyšší. "Byli bychom rádi, kdyby to zákazníci pochopili," řekl mluvčí sdružení dopravců Česmad Bohemia Martin Felix. Průměrná sazba za kilometr zůstává 4,05 koruny, takže například z Prahy do Třebonic zaplatí dopravce nyní o čtyři koruny více na mýtném.
Mýtné se v ČR platí od ledna roku 2007, zatím pouze na dálnicích, rychlostních silnicích a malé části silnic první třídy. Mýtná povinnost se vztahuje na kamiony o hmotnosti 12 tun a těžší. Záměrem ministerstva dopravy je rozšířit povinnost i na malé nákladní vozy od 3,5 tuny.



Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
