Účastníci demonstrace před sídlem vlády v metropoli se sešli z celé země. "Za silnou bulharskou ekonomiku!", "Rozběhněme bloky 3 a 4!" bylo možno číst na jejich transparentech. K demonstraci vyzvaly malé politické strany a odbory.
Jeden z těchto reaktorů může být po souhlasu Evropské unie během týdne zapojen, sdělil ředitel kuzlodujské elektrárny Ivan Genov. Oba bloky jaderné elektrárny Kozloduj byly z bezpečnostních důvodů uzavřeny jako jedna z podmínek vstupu země do EU. Bulharsku to však způsobilo velké finanční ztráty a na celém Balkáně vyvolalo nedostatek elektřiny.
Vláda v Sofii trvale opakuje, že tyto reaktory sovětské výroby jsou po modernizaci zcela bezpečné. Bulharsko s unií o znovuotevření dvou bloků jaderné elektrárny Kozloduj již jedná.
Již v pátek vláda nařídila přípravu na znovuuvedení do provozu jednoho z těchto bloků. Bulharsko je na dodávkách ruského plynu závislé z 95 procent a kvůli sporu Ruska s Ukrajinou dva týdny nedostávalo žádný plyn.
Dva bloky ruského typu VVER s výkonem po 440 megawattech byly uzavřeny v prosinci 2006, těsně před vstupem Bulharska do EU. Již v roce 2002 Bulharsko uzavřelo v Kozloduji dva nejstarší bloky. Dva nejnovější tisícimegawattové reaktory by zde měly zůstat v provozu nejméně do příštího desetiletí.
Kozlodujská elektrárna vyráběla před uzavřením dvou bloků v roce 2006 zhruba 40 procent domácí spotřeby energie a díky ní byla země největším vývozcem elektřiny na Balkáně.



Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
