Nejvíce společností, téměř 80 procent, bylo stejně jako v roce 2007 založeno v Praze. Akciových společností bylo založeno 1703, tedy o 911 méně než v loňském roce. "Hlavním důvodem je loňské prodloužení tzv. časového testu pro osvobození od daně z příjmů z prodeje akcií z šesti měsíců na pět let, což odstranilo jeden významný důvod pro využívání akciových společností obecně," vysvětlil Josef Jaroš ze Smart Office & Companies. Přesto akciových společností vzniklo více než v roce 2006.
Společnosti s ručením omezeným naopak zaznamenaly razantní nárůst o 4450 na 24.343. "Je to i díky menší atraktivitě akciových společností. S.r.o. jsou méně náročné na provoz a jsou trvale nejoblíbenější formou obchodní společnosti v ČR," míní Jaroš.
Z celkového počtu založených společností tvoří podle statistik Smart Office & Companies asi deset procent (2700) prodané předzaložené společnosti. Z toho zhruba 80 procent připadá na společnosti založené v roce 2008, zbylých 20 procent tvoří starší společnosti. I popularita ready-made společností tak proti loňsku vzrostla, důvodem je podle Jaroše především rychlost a pohodlnost získání společnosti.
"Udivilo nás, jak velký zájem je o tuto službu především od poptávajících z menších měst. Sídlo firmy mají v Praze, provozovnu pak doma, tedy kdekoli po republice. Je velmi překvapivé, jak často pro svůj záměr mít firmu v Praze uváděli závist a s tím související neshody se sousedy a podobně emoční důvody," popsal advokát a společník kanceláře Mašek advokáti Petr Mašek.
Zajímavý je prý i počet nově založených SE (evropských společností), který se zastavil na počtu 97. V roce 2007 přitom bylo v celé EU jen 105 SE. ČR tedy hraje v oblíbenosti této právní formy prim v celé EU.
"Zvýšený zájem lze odůvodnit množstvím výhod oprosti standardní akciové společnosti, jako je možnost změny sídla v rámci EU, personální úspora, image, a dostupností této právní formy jako ready-made, jelikož její standardní zakládání je velmi finančně a časově náročné," poznamenal Jaroš.



Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
