HSBC: Světová banka otevírá svoji pobočku v Brně

13.07.2009 | , Finance.cz
ÚČTY A SPOŘENÍ


Do banky budou mít nově blíže všichni náročnější klienti z celé Moravy, říká v exkluzivním rozhovoru pro Finance.cz, Jiří Zelinka, ředitel osobních finančních služeb HSBC Bank plc.

Jiří ZelinkaNejvětší společností světa za rok 2008 se podle prestižního amerického časopisu Forbes stala britská banka HSBC Holdings. Globální zastoupení má HSBC nejenom v 86 zemích světa, ale i v České republice. V loňském roce představila česká pobočka HSBC Bank plc  novinku na trhu finančních služeb, celosvětově propojený exkluzivní balíček HSBC Premier. Do banky budou mít nově blíže všichni náročnější klienti z celé Moravy, říká v exkluzivním rozhovoru pro Finance.cz, Jiří Zelinka, ředitel osobních finančních služeb.

S HSBC Premier přišel do ČR nový rozměr finančních služeb a zejména globální propojení bankovnictví pro privátní klientelu. Změnil se po roce od uvedení pohled na tuto službu ze strany jejích klientů?
Určitě ano. Před vstupem na český trh většina klientů neznala výhody služby Premier. Za rok se nám podařil uskutečnit obrovský krok. A to nejenom ve zvýšení povědomí o bance a jejích produktech, ale také v počtu nových Premier klientů, v rozšíření nabídky produktů balíčku Premier pro náš trh. Nespíme na vavřínech a jdeme cestou zvyšování nejenom kvality poskytovaných služeb, ale i rozšiřování portfolia produktů. Již na podzim představíme novinku z oblasti pojištění, která zapadá do našeho Premier konceptu. Na koho a na co se bude vztahovat pojistné krytí, tak to vám rád prozradím až po prázdninách. 

V čem je služba HSBC Premier odlišná od ostatních bankovních produktů poskytovaných na domácím trhu?
Na prvním místě bych zdůraznil globální propojení a vysoký standard služeb, které jsou k dispozici ve stejné kvalitě téměř po celém světě. Nedílnou součástí jsou platební instrumenty typu běžný účet, spořicí a investiční produkty, včetně řady exkluzivních výhod a aktuálních VIP nabídek. Pokud cestujete často do Evropy nebo do Asie a chcete si vzít svoji banku s sebou, nemusíte učinit příliš mnoho kroků. Náš osobní bankéř umožní klientovi založit účet u HSBC Bank plc v Anglii a potom například bezplatné transakce mezi Premier účty jsou samozřejmostí. Jednoduše řečeno, banka cestuje s Vámi.

Pomoc v nouzi se stává mnohdy reklamním klišé, jak to funguje v praxi?
Velmi lehce se může stát, že se ocitnete v centru světové metropole, která je cílem vaší návštěvy a zjistíte, že vám to nejnutnější pro pobyt v zahraničí chybí.  Náš klient je takzvaně rozpoznán všude, kde HSBC po světě působí. S tím souvisí i naše pomoc v nouzi.

Uvedu konkrétní příklad. Pokud o prázdninách cestujete na dovolenou na Bali. Máte to do první pobočky, co by kamenem dohodil. Už přímo na letišti naleznete VIP lounge. Anglicky mluvícímu bankéři se co nejdříve prokážete osobními údaji. Ten zajistí v případě ztráty okamžité zablokování kreditní karty a vydání náhradní dočasné kreditní karty do druhého dne. Banka vám také poskytne v hotovosti ekvivalent 2000 amerických dolarů v místní měně. Při vyřizování těchto nepříjemných záležitostí vám pomůže příjemné prostředí pobočky s maximálním komfortem, který ocení i ti nejnáročnější. Můžete si vychutnat dobrou kávu, přečíst noviny, zhlédnout aktuální zpravodajství nebo se připojit na internet. To vše patří k Premier službě.
 
V Brně otevíráte novou pobočku. Proč jste si vybrali právě tuto moravskou  metropoli?
Brno má svůj šarm a spoustu krásných míst, které mám rád a pravidelně navštěvuji. Podstatným faktem je, že zde máme naši cílovou skupinu. Navíc se neomezujeme pouze na Brno. Nová pobočka svým umístěním je koncipována jako spádová oblast pro klienty z celé Moravy. 

No a aby ji nemuseli všichni dlouho hledat v postraních uličkách, nachází se exkluzivně přímo na náměstí Svobody. Tato prestižní lokalita byla pro nás při výstavbě kamenné pobočky klíčová. Komfort spojený s luxusem je přímo úměrný našim službám.

Platí i u vás tvrzení, že za privátním nebo osobním bankéřem se musí postraním vchodem?
Rozhodně ne. Do pobočky HSBC Premier nemusíte chodit postraním vchodem. Je to dáno tím, že je určena výhradně Premier klientům, kteří splňují kvalifikační kritéria. Po úvodní identifikaci je klient svěřen do péče osobního bankéře, který mu je kdykoli k dispozici a to nejenom při pomoci se základními transakcemi nebo objednání nových produktů, ale také při finančním plánování rodinných úspor.

Spojení „bankovnictví pro náročnější klientelu“ v sobě skrývá určité podvědomé tajemství. Jaký je Váš pohled?
Řekl bych spíše, že v sobě toto slovo implikuje něco výjimečného nebo odlišného. Náš segment je odlišný a je zacílen na klienty, kteří chtějí, aby o jejich finance bylo profesionálně postaráno s individuálním přístupem. Navíc u nás je brán na finance nejenom lokální, ale zejména globální zřetel, který je v ČR ojedinělý.

 

Děkuji za rozhovor,
Michal Ruml, Finance.cz

Autor článku

Michal Ruml  


Pomohl vám tento obsah? Dejte mu hodnocení:

Průměrné hodnocení: 0
Hlasováno: 0 krát

Články ze sekce: ÚČTY A SPOŘENÍ