Na otevření obchodního domu My čekalo jen pár desítek lidí

21.09.2009 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


Praha 21. září (ČTK) - Jen několik desítek lidí dnes ráno postávalo před bývalým obchodním domem Máj na Národní třídě v Praze, který s úderem deváté hodiny po zhruba tříměsíční rekonstrukci poprvé otevřel své brány pod novým názvem My Národní. Zatímco otevírání velkoplošných prodejen či nových nákupních center zpravidla doprovázejí velké tlačenice nedočkavých zákazníků a zmatky, v případě šestipatrového pražského My Národní panoval klid.

Většinu lidí totiž na otevření obchodního domu zřejmě přivedla především zvědavost a ne lákadlo velkých slev. Společnost Tesco Stores ČR, která My Národní provozuje, ostatně na slevy tentokrát ani nesázela. "Byla jsem tady, když se otevíral Máj, tak jsem zvědavá, jak bude vypadat teď po rekonstrukci," řekla před otevřením obchodního domu jedna z důchodkyň.

Hlouček prodavačů, kteří v přízemí pražského obchodního domu My měli dnes ráno poslední poradu před jeho slavnostním otevřením, byl o něco početnější než skupinky lidí, které postávaly před hlavním vchodem. Poté, co obsluha skleněné dveře My Národní otevřela, se obchodní dům zákazníky zaplňoval jen pozvolna.

Tesco rekonstrukci bývalého obchodního domu Máj, který byl otevřen v roce 1975, zahájilo letos v červnu. Máj byl sice prohlášen za kulturní památku, podle památkářů to ale nebránilo jeho úpravám. Prodejní plocha My Národní se díky rekonstrukci zvýšila o více než 1400 metrů čtverečních na zhruba 12.000 metrů čtverečních. Tesco zrenovovalo především interiéry tohoto obchodního domu, opravy se však dočkala i fasáda. "Změny se týkají nejen interiérů, ale i nové nabídky značkového zboží," uvedla mluvčí Tesco Stores ČR Eva Karasová.

Interiéry pražského obchodního domu My díky dvouměsíční rekonstrukci ztratily punc předlistopadové éry a slova chvály dnes byla slyšet hlavně od mladších zákazníků. "Je to opravdu nádhera, jen aby tu ale teď nebylo moc draho," podotkla jedna ze starších návštěvnic, když si prohlížela obchodní dům z jezdících schodů. Podle Karasové ale nabídka obchodního domu My Národní zahrnuje mnoho cenových kategorií zboží, ze kterých si vybere každý.

Tesco v My Národní instalovalo nový jednotný pokladní systém, díky kterému zákazníci mohou za nakoupené zboží zaplatit u kterékoliv pokladny na každém podlaží. Součástí obchodního domu My Národní je kavárna Costa Coffee, juice bar a restaurace na otevřené terase budovy. O zákazníky se stará celkem 470 zaměstnanců, což je o 60 více, než bylo v původním obchodním domě.

Máj před rokem 1989 patřil společně s Kotvou a Bílou labutí mezi trojlístek pražských obchodních domů, jejichž návštěva tehdy patřila k pravidelným rituálům každého návštěvníka hlavního města. Několikapatrové budovy s jezdícími schody byly v dobách socialistického Československa spolehlivým lákadlem všech koupěchtivých občanů.

Slavnou éru klasických obchodních domů však v posledních letech nemilosrdně ukončila nákupní centra budovaná především na okrajích velkých měst, která zákazníkům nabízejí větší komfort a širší služby.

Autor článku

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK