Informace o stavebním spoření získejte po telefonu

01.10.2002 | , Finance.cz
BYDLENÍ


Potřebujete rychle získat základní informace o produktech  a nemáte čas na  surfování po internetových stránkách institucí?  Podívejme se jak jsou na tom s informačními linkami stavební spořitelny…

Potřebujete informaci, tak proč nezavoláte na zelenou linku? Zelená linka tak to je přesně to telefonní číslo, které většina z nás použije nejraději. Je to nejlevnější způsob jak získat informaci, protože tyto linky jsou pro volající zdarma. Bohužel ne všechny stavební spořitelny mají zelenou linku. Některé mají informační linky, které již nejsou zdarma. Většinou se jedná o pražská telefonní čísla, tedy pro většinu klientů o meziměstský hovor a to ještě v rámci silného provozu, protože linky někdy nefungují 24 hodin denně, ale jen v určitém čase.
 
Které stavební spořitelny nabízejí svým klientům informace pomocí zelených (bezplatných) linek?

Ze šesti stavebních spořitelen  to jsou čtyři: Českomoravská stavební spořitelna, Raiffeisen stavební spořitelna, Stavební spořitelna české spořitelny a Wüstenrot stavební spořitelna. Pokud na zelenou linku klient zavolá, je mu většinou sděleno kam se dovolal a že je v pořadí volajících.  Ostatní stavení spořitelny mají také informační linky pro klienty, ale ty jsou bohužel již placené.

Informační linky spořitelen

Českomoravská stavební spořitelna má zelenou linku, ale i další placené informační linky. Pokud na zelenou linku zavoláte, tak se většinou dovíte, že operátor obsluhuje předešlého volajícího a  na jakém místě jste v pořadí čekajících. To vám může pomoci se rozhodnou zda setrváte v čekání nebo zkusíte štěstí později. ČMSS má ještě dvě další placené informační linky.  Jedna je zaměřena na poradenství spoření a druhá na poradenství úvěry. Pokud jste tyto linky používali, tak  po přečíslování byly nahrazeny zcela novými telefonními čísly (více
v tabulce).

Informace o stavebním spoření Raiffeisen stavební spořitelny také získáte pomocí zelené linky, která je v provozu od pondělí do pátku od 7 do 19 hodin. I zde jste informováni o tom kam jste se dovolali a že jste v pořadí. Při dalším vstupu jste upozorněni na možnost zvolit si, zda setrváte v čekání nebo můžete stisknout požadované číslo na svém telefonu a  po signálu zanechat vzkaz se jménem a telefonním číslem.

Stavební spořitelna České spořitelny využívá zelenou linku celé finanční skupiny České spořitelny. Dovoláte se na automatizované callcentrum a pokud budete mít trošku trpělivosti a vyslechnete si nabídky, o kterých se můžete v rámci centra informovat, dostanete se až k bodu, kdy budete přepojeni na operátora, který vám podá informace o stavebním spoření. Dále máte možnost využít dalších poradenských linek, včetně linky nazvané Telebus, kdy po zaregistrování a zadání hesla můžete získávat mnoho informací přímo o vašem stavebním spoření. Dále také spořitelna nabízí SMS Telebus, což je obdoba, tentokrát realizovaná pomocí SMS zpráv.

Poslední stavební spořitelnou, která prezentuje na svých stránkách možnost volání na zelenou linku je Wüstenrot stavební spořitelna. Bohužel na této lince se v případě, že jsou operátoři zaneprázdněni ozývá pouze obsazovací tón a pokud klient chce informaci získat, musí zkusit  zavolat později. Nemá možnost vyčkat. Pro stávající klienty  je v provozu navíc placená info-linka. Provozní linka obou linek je 7-18 hod od pondělí co čtvrtka  a v pátek potom od 7 do 16 hod.


Zbývající dvě stavební spořitelny bezplatnou zelenou linku nemají. Klienti mají možnost volat na placené linky.

HYPO stavební spořitelna nabízí svým klientům od června tzv. HYPOTEL, což je automatizované call centrum, kde jsou klientům poskytované informace, které si klient vybírá pomocí tlačítkového telefonu s tónovou volbou. Automatizovaný systém je v provozu 24 hodin denně sedm dní v týdnu. Klient má možnost přepojení na operátora a to od 8:00 do 16:30 hodin v pracovních dnech. Mezi zajímavé možnosti patří například vyhledání obchodních míst pomocí tří až pěti znaků PSČ a také simulační program stavebního spoření. V rámci automatického systému může klient požádat o zaslání kopie registračního dopisu nebo o další poštovní poukázky k placení úložek stavebního spoření.

Poslední stavební spořitelnou je Všeobecná stavební spořitelna Komerční banky. I pro informace o stavebním spoření u této stavební spořitelny mohou klienti využít placenou informační linku. Stejně jako u předchozí stavební spořitelny si klienti mohou pomocí tlačítek volit z hlasové nabídky a vyslechnout si informace, které je zajímají. V případě potřeby může klient zvolit přepojení na operátora, který mu poskytne další informace. Pro zájemce o informace z klubu Modrá pyramida je připravena další zajímavá služba. Pomocí SMS odeslané na příslušné číslo a v určitém tvaru může získat nebo získávat aktuální informace. O tom však až někdy jindy. 

Stavební spořitelna

Zelená linka

Další informační linky

Českomoravská stavební spořitelna

800 120 100

225 225 225 – poradenství spoření

225 226 226 – poradenství úvěry

HYPO  stavební spořitelna

-

222 878 444 – HYPOTEL

Raiffeisen stavební spořitelna

800 112 211

-

Stavební spořitelna ČS 

800 207 207

224 309 309 – Telebus

602 696 696 – SMS Telebus

224 309 179, 134 – poradenská linka

Všeobecná stavební spořitelna KB

-

222 824 777 – informační linka

Wüstenrot stavební spořitelna

800 225 555

257 092 222 – info-linka


Autor článku

Elena Ondrová  


Pomohl vám tento obsah? Dejte mu hodnocení:

Průměrné hodnocení: 0
Hlasováno: 0 krát

Články ze sekce: BYDLENÍ