Euro: Internetová agentura Et netera kupuje První multimediální

22.04.2010 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


Praha 22. dubna (ČTK) - Česká internetová agentura Et netera kupuje stoprocentní podíl ve společnosti První multimediální, přední agentuře zaměřující se na vývoj internetových aplikací a online marketing. Informoval o tom dnes server Euro.cz, kterému to potvrdil výkonný ředitel Et netery Martin Černohorský. Kupní cenu sdělit nechtěl. Podle serveru vznikne transakcí největší česká agentura v oblasti internetových technologií a nových médií.

Nový subjekt by měl zaměstnávat zhruba stovku lidí a konsolidovaný obrat obou firem by měl na konci letošního roku dosáhnout 130 milionů korun. "Po dokončení akvizice bude Et netera firmou pokrývající celé spektrum služeb od složitých a velkých IT řešení, přes marketingové kampaně a projekty v sociálních sítích, až po nákup inzertního prostoru v on-line médiích," řekl serveru Černohorský.

Finanční hodnotu transakce nechtěl Černohorský konkretizovat. Stejně tak nechal bez komentáře otázku, zda vyrovnání s dosavadními majiteli První multimediální se uskutečnilo čistě finanční formou, nebo zda prodávající získali v Et neteře majetkový podíl.

Dosavadním majoritním vlastníkem První multimediální byl podnikatel Michal Kříž, držel 71procentní podíl; zbytek firmy ovládali Milan Veverka a Daniel Kafka.

Et netera je ryze českou společností, která od svého založení v roce 1997 vytváří pro své zákazníky internetové stránky a weby. Firma tak například vybudovala hudební portál i-legalne.cz, e-shop obchodníka Datart, server knizniweb.cz, nebo také celý internetový portál sázkové společnosti Fortuna včetně možnosti on-line sázení v průběhu zápasů.

První multimediální byla založena v roce 1995 a vedle technologických dodávek poskytuje svým zákazníkům i služby v oblasti internetového marketingu. Například pro Becherovku vytvořila aplikaci Skleničková věž pro sociální síť Facebook, která byla ve své době s téměř 600.000 uživateli nejúspěšnější facebookovou službou v Česku. Pro automobilku Škoda Auto zase vybudovala prodejní systém s ojetými vozy Škoda-plus, píše server Euro.cz.

Autor článku

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK