Heineken chce do pěti let zdvojnásobit prodej piva Krušovice v ČR

22.06.2010 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


Praha 22. června (ČTK) - Společnost Heineken ČR chce do roku 2015 více než zdvojnásobit prodej piva značky Krušovice na domácím trhu ze současných zhruba 450.000 hl ročně na více než milion hektolitrů. ČTK to dnes řekl obchodní ředitel pivovaru Jiří Daněk. Firmě má pomoci změna nabídky piv spočívající k návratu ke starým recepturám.

Prodeje krušovického piva na domácím trhu v předchozích letech pravidelně klesaly. Tuzemští pivaři nebyli spokojeni s jeho chutí, která podle nich byla na domácí poměry nezvykle nakyslá, zdůvodnil změny v receptuře vrchní sládek Krušovic Tomáš Kosmák.

Podle zástupců pivovaru jeho předchozí vlastník, německá skupina Binding Brauerei, součást uskupení Dr. Oetker, postupně uzpůsobila chuť piva svému cíli, orientovat se zejména na vývoz. To postupně vedlo k odklonu tuzemských spotřebitelů od značky a tomu, že vývoz postupně přesáhl více než polovinu jejích celkových prodejů.

"Naše snaha je vrátit je (Krušovice), tam, kde byly na začátku 90. let, kdy se v tuzemsku prodávalo kolem milionu hektolitrů za rok," uvedl Daněk. Klíčovým produktem značky má být desetistupňové pivo s výraznou pivní chutí a hustou krémovou pěnou. Do nové desítky, při jejíž výrobě se pivovar vrací k receptuře, kdy byly domácí prodeje nejvyšší, investovala společnost nemalé prostředky, které blíže nespecifikovala. Investice by se měla vrátit do dvou let.

Dalšími změnami v portfoliu společnosti je zvýšení stupňovitosti u tradičně vyráběného piva značky Mušketýr. Jubilejní ležák nově nahrazuje pivo nesoucí až dosud název Krušovický Ležák, u kterého došlo k úpravě kyselosti a sypání sladu při výrobě. To má podle pivovarníků přinést plnější a bohatší chuť moku. Novinkou na trhu je třináctistupňový speciál Staročeský Malvaz.

Pivovary skupiny Heineken Česká republika uvařily loni 2,62 milionu hektolitrů piva, meziročně o 5,2 procenta méně. Prodej piva na domácím trhu včetně dovážených značek poklesl o procento, export se snížil o téměř pět procent. Heineken je třetí největší pivovarnickou skupinou na světě a evropskou jedničkou mezi výrobci piva.

V roce 2003 se součástí skupiny Heineken Česká republika stal pivovar Starobrno a v roce 2007 Královský pivovar Krušovice. V polovině roku 2008 firma dokončila akvizici ústecké společnosti Drinks Union, pod kterou patřily pivovary v Krásném a Velkém Březně na Ústecku, v Lounech a v Kutné Hoře. V Lounech Heineken ukončil výrobu piva letos v lednu, značku i recepturu výroby zachoval a produkci přesunul do pivovarů ve Velkém a Krásném Březně. Už loni firma uzavřela pivovary Znojmo a Kutná Hora.

Královský pivovar Krušovice, jehož tradice sahá až do 16.století, od Nového roku změnil obchodní název firmy na Heineken Česká republika. Firma přejmenování označila jako další krok při slučování původních společností Královský pivovar Krušovice, Starobrno a Drinks Union. V Krušovicích se nachází také sídlo celé české pobočky Heinekenu.

Autor článku

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK