Flybe si objednávkou letounů Embraer řady E připravuje další expanzi do kontinentální Evropy. Firma si u Embraeru navíc zajistila opci na koupi dalších 65 letounů a nákupní práva na ještě 40 strojů. Celková potenciální hodnota kontraktu tak dosahuje pět miliard dolarů. Flybe má nyní 72 letadel.
Dva hlavní světoví výrobci civilních letadel Boeing a Airbus se letos stále ještě potýkají s nižší úrovní zakázek, odvětví však postupně ožívá z krize minulých dvou let. První den aerosalonu byl úspěšný pro oba konkurenty, kteří získali objednávky na nová letadla v celkové hodnotě téměř 18 miliard USD. Kanadský Bombardier, který je jako producent středních a menších letadel konkurentem Embraeru a oba stále více dotírají na dva největší výrobce, získal v pondělí objednávku v hodnotě 122 milionů USD.
Podle analytiků letošní hodnota objednávek na aerosalonu výrazně překoná hodnotu zakázek z loňské sesterské výstavy v Le Bourget u Paříže. Nedosáhne však rekordní úrovně z roku 2008, tedy z období před hospodářkou krizí, kdy celková hodnota objednávek ve Farnborough činila 88,7 miliardy USD.
Podle agentury Reuters se pozornost ve Farnborough nyní přesune spíše k vojenské části přehlídky, kde budou hlavním tématem dopady vládních výdajových škrtů. Některé evropské země včetně Británie daly najevo, že v rámci úsporných opatření a snahy snižovat nadměrné rozpočtové deficity chystají jedny z nejhlubších škrtů ve výdajích na obranu v historii.
Dnes odpoledne však obchodní aktivita na aerosalonu zřejmě dočasně utichne. Sledovat se totiž bude odlet revolučně konstruovaného letounu Boeing 787 Dreamliner, který v neděli za velkého zájmu médií přiletěl do Farnborough na svou první cestu mimo Spojené státy.



Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
