...rekordně vzrostl, nicméně analytici uvedli, že měna čelí rizikům na spodní straně, i když zátěžové testy bank dopadnou dobře.
Ekonomický institut Ifo uvedl, že index německého podnikatelského klimatu stoupl na 106,2 bodu z červnových 101,8 bodu, zatímco analytici oslovení Reuters v průměru naopak předpovídali pokles ukazatele na 101,6 bodu. [ID:nDOL328828]
Euro <EUR=> na zprávu reagovalo růstem na denní vrchol 1,2967 dolaru.
Silné čtvrteční údaje o aktivitě v sektoru průmyslu a služeb eurozóny pomohly euro zvednout o více než 1 procento. ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
Pro graf údajů Ifo a PMI eurozóny klikněte na:
http://graphics.thomsonreuters.com/F/07/DE_IFOPMI0710.gif ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
Euro <EUR=> v pátek spadlo na denní minimum 1,2861 dolaru poté, co španělský list El País napsal, že několik z 18 spořitelen v zemi neprošlo zátěžovými testy. [ID:nLDE66M041]
Nicméně ztráty po této zprávě byly omezené s tím, jak investoři čekali na oficiální výsledky, jež budou zveřejněny zhruba v 18:00.
"Trh čeká, že neobstojí některé ze španělských spořitelen stejně jako některé banky z okraje Evropy. Ovšem pokud jich bude víc, bude reakce eura negativní," řekl Adam Cole, ředitel globálního devizového obchodování z RBC Capital Markets.
Euro v 11:45 posilovalo o 0,4 procenta na 1,2934 dolaru <EUR=>. Hráči na trhu uvedli, že jednotná měna čelí rizikům na spodní straně, i když výsledky zátěžových testů budou vnímány pozitivně.
"Po zveřejnění výsledků čekáme pro kurs eura k dolaru asymetrická rizika na spodní straně," uvedli analytici ze Citigroup.
"To odráží téměř bezvýchodnou situaci: buď výsledky testů budou negativní pro dostatečně velký počet bank, nebo je trh bude považovat za neadekvátní."



Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
