...
Agentura dodala, že Budapešť by se měla zavázat k cílům pro rozpočtový deficit v roce 2011 stanoveným zahraničními poskytovateli úvěrů a že fiskální reformy by byly ohroženy, pokud se Maďarsku nepodaří zajistit nový balík finanční pomoci.
Moody's předtím v pátek uvedla, že přezkoumává hodnocení závazků Maďarska Baa1 s možností jeho snížení. Agentura zdůvodnila svůj krok zvýšenými riziky poté, co minulý víkend zkrachovala jednání mezi Budapeští a EU a MMF o obnovení balíčku finanční pomoci v objemu 20 miliard eur. [ID:nLDE66M0J9]
Krok agentury Moody's přišel poté, co maďarský premiér Viktor Orbán ve čtvrtek dal najevo, že s MMF nebude jednat o obnově záchranné sítě a že se bude snažit vyjednávat o závazku snížit v příštím roce deficit po úroveň předepsanou Evropskou unií. [ID:nLDE66L1GJ]
"Pokud nedojde k dohodě o novém programu MMF, tak to zvýši riziko pro výhled ekonomiky a pro fiskální reformy, to by výhled negativně ovlivnilo," uvedl Dietmar Hornung, hlavní analytik agentury Moody's, v pátek pro agenturu Reuters.
Hornung řekl, že cíl pro rozpočtový deficit Maďarska v roce 2011 stanovený MMF a EU na úrovni 2,8 procenta HDP by byl dostatečný pro stabilizaci poměru zadlužení země k HDP do budoucna.
"Pokud by vláda dodržela tento navrhovaný cíl deficitu, posílilo by to posílilo naši důvěru," řekl Hornung a dodal, že Moody's rozhodne o ratingu Maďarska do čtyř měsíců.
"Časový horizont (pro revizi) je čtyři měsíce," řekl Hornung. "Pokud budeme mít dostatek informací, mohli bychom k rozhodnutí dospět dříve."
"Díváme se dále, než jen na rozpočet pro příští rok, takže sledujeme, do jaké míry je vláda schopna a ochotna formulovat koherentní program fiskální konsolidace a strukturálních reforem," řekl Hornung.
Maďarsko je v rozdílné situaci než Řecko, řekl, ovšem země je stále zranitelná vůči změnám sentimentu trhu kvůli vysoké míře zadlužení v cizích měnách ve státním i v soukromém sektoru.
"Mohu pouze zopakovat, že důvěra trhu je u Maďarska podstatný faktor, a to je třeba mít na mysli, když hodnotíme závazky, a důvěra trhu je samozřejmě citlivá na vyjádření oficiálních představitelů," řekl Hornung.



Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
