Valter: Domnívám se, že výše poplatků má při výběru nové banky nemalou roli

04.10.2010 | , Finance.cz
ÚČTY A SPOŘENÍ


Finanční skupina Fio není na českém trhu žádným nováčkem, nyní se však stala bankou. Zeptali jsme se jejího člena představenstva Josefa Valtera, jak se bance daří.


Josef ValterS Josefem Valterem, členem představestva Fio banky, jsme si povídali o vstupu na náš bankovní trh, další strategii, či politice nulových poplatků.




Fio banka vstoupila na český bankovní trh k 1. září a nás by zajímalo, jak se vám tento start povedl? Bylo něco, co vás překvapilo?
Ano, od 1.9.2010 nabízí Fio banka běžné bankovní služby. Start proběhl podle záměru oznámeného po získání bankovní licence a vzhledem k tomu, že je Fio zavedenou finanční institucí, proběhl hladce. Dá se říct, že nás překvapil velký nárůst zájmu o naše služby, protože jsme zatím vznik nové banky nepodpořili reklamní kampaní. Ve zvýšený zájem jsme ale doufali, takže naše pobočková síť je na tuto situaci dobře připravená a zvládá bez problémů obsluhovat jak nové, tak i stávající klienty.

Mnoho klientů si zvyklo, že v družstevní záložně získá vyšší úrok. Jak je to nyní s Fio družstevní záložnou, znamená vznik Fio banky její konec?
Fio banka od 1.9.2010 převzala veškeré činnosti Fio družstevní záložny. Přitom nedošlo ke změně ceníku ani úrokových sazeb. Takže Fio banka nabízí stejně výhodné spořicí a termínované účty. Fio družstevní záložna přestala od stejného data poskytovat své služby a přijímat nové členy. Členské podíly stávajících členů samozřejmě zůstaly zachovány a po konečném zúčtování prodeje podniku a rozhodnutí členské schůze o dalším fungování záložny je záložna svým členům vyplatí.

Z průzkumů je patrné, že Češi na rozdíl od jiných Evropanů neradi mění banku. Jak vnímáte konzervativnost Čechů ke změně bankovního ústavu?
Je pravda, že mnoho lidí vnímá změnu banky jako poměrně složitý proces a odhodlává se k tomuto kroku jen nerado. Myslím si ale, že se to v posledních letech pomalu mění a zvyšuje se počet těch, kteří se rozhodnou banku změnit. A domnívám se, že výše poplatků má při výběru nové banky nemalou roli. Jak jsem již zmínil, zájem klientů je vysoký - v tuto chvíli je více než trojnásobný v porovnání s obdobím před získáním bankovní licence.

Je něco, za co klient s vaším bezpoplatkovým účtem přeci jenom zaplatí? Jak je to s výpisy nebo výběry z bankomatů?
Fio banka nabízí zdarma vedení účtu, internetbanking, mezinárodní elektronickou platební kartu a neomezený počet příchozích i elektronicky zadaných odchozích plateb a to nejen v tuzemsku, ale také na Slovensko.. Zdarma jsou také vklady hotovosti a výběry od 1.000 Kč na všech našich pobočkách. Ani za elektronický výpis z účtu klient nic neplatí. To vše platí nejen pro fyzické osoby, ale i pro podnikatele a firmy, což je na českém trhu značně neobvyklé.

Zdarma není papírový výpis zasílaný poštou, za který si účtujeme poštovné 10 Kč. Výběry z bankomatů sítě partnerské banky stojí 6 korun, z cizích bankomatů 30 Kč. Bezkonkurenčně nízké poplatky účtujeme za platební styk v rámci eurozóny – 1 EUR za příchozí platbu, 2 EUR za odchozí. Pokud tedy klient nevyžaduje zasílání výpisu poštou, své výdaje platí platební kartou, platby přijímá a odesílá pouze do českých a slovenských bank a hotovost si vybírá na naší pobočce, tak za svůj účet skutečně nezaplatí vůbec žádné poplatky.

V současné době máme 57 poboček po celé České republice a naše partnerská síť čítá přes 700 bankomatů.

Je bezpoplatkový účet jen úvodní lákavou nabídkou, nebo budete v politice nulových poplatků pokračovat?
Ano, od 1.9.2010 nabízí Fio banka běžné bankovní služby. Start proběhl podle záměru oznámeného po získání bankovní licence a vzhledem k tomu, že je Fio zavedenou finanční institucí, proběhl hladce. Dá se říct, že nás překvapil velký nárůst zájmu o naše služby, protože jsme zatím vznik nové banky nepodpořili reklamní kampaní. Ve zvýšený zájem jsme ale doufali, takže naše pobočková síť je na tuto situaci dobře připravená a zvládá bez problémů obsluhovat jak nové, tak i stávající klienty.

Běžný účet bez poplatků v rámci Finanční skupiny Fio nabízíme již pátým rokem, z čehož je patrné, že o žádnou úvodní nabídku nejde. Strategie nulových poplatků je dlouhodobou součástí naší obchodní politiky a rozhodně ji nehodláme měnit.

Ve vaší nabídce úvěrů najdeme kontokorent či úvěry na obchodování. Plánujete nabízet i další typy úvěrů?
V tuto chvíli poskytujeme svým klientům kontokorentní úvěry, úvěry na obchodování s cennými papíry a podnikatelské úvěry. Plánujeme dále rozšiřovat naši nabídku, konkrétní termíny spuštění ještě nemohu slíbit, ale jedny z prvních budou jistě hypotéky a pravděpodobně i spotřebitelské úvěry.

Jaká je vaše dlouhodobá strategie, čeho byste chtěli do budoucna dosáhnout? Jaké nové služby byste chtěli ještě uvést?
Dlouhodobou strategií Fio banky je postupný, udržitelný rozvoj. Budeme pokračovat v tom, co umíme, zvažovat příležitosti na trhu a rozvíjet služby ke spokojenosti klientů. Příkladem plánovaných nových produktů jsou výše zmíněné úvěry, které jsou v rozšiřování nabídky prvním logickým krokem.

Děkuji za rozhovor,

Sabina Šebestíková

Autor článku

Sabina Šebestíková


Pomohl vám tento obsah? Dejte mu hodnocení:

Průměrné hodnocení: 0
Hlasováno: 0 krát

Články ze sekce: ÚČTY A SPOŘENÍ