"Platí to například o Regionálních potravinách Jihočeského kraje, které se vyhlašovaly jako první během léta," uvedl ministr zemědělství Ivan Fuksa. O právo užívat na svých produktech nové logo dokládající kvalitu a místní původ jejich produktu ve 13 krajích soutěžili výrobci v šesti kategoriích.
Podle Fuksy se v současné době připravuje navazující projekt, který by měl umožnit prodej regionálních specialit například u čerpacích stanic, jak je to běžné v Německu nebo Rakousku.
Odborníci se shodují, že mezi hlavní důvody pro preferenci tuzemských potravin patří jejich větší čerstvost oproti z daleka dováženým produktům. Například ovoce nebo zelenina se kvůli následné přepravě sklízejí v nezralém stavu a chemicky se ošetřují. Z chuťového i zdravotního hlediska proto podle expertů za místními výpěstky zaostávají.
Při nákupu regionálních potravin podpoří lidé potravináře a zemědělce ze svého okolí, což může pozitivně ovlivňovat zaměstnanost v kraji. Nezanedbatelné je také ekologické hledisko. Doprava zboží na velké vzdálenosti totiž zatěžuje životní prostředí výfukovými exhaláty výrazně víc než nákup místních výrobků.



Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
