Zatímco v roce 2000 samoobslužné drogerie při nákupu drogistického zboží a kosmetiky preferovalo 24 procent českých domácností a v roce 2008 jich bylo již 39 procent, tak letos se karta obrátila a preference drogerií poprvé klesly na 37 procent. Oslabily také supermarkety, u kterých se preference ve srovnání s rokem 2008 snížily o dva procentní body na pět procent.
Naopak obliba hypermarketů se od roku 2008 zvýšila z 32 procent na letošních 34 procent. Preference diskontních prodejen vzrostly dokonce o čtyři procentní body na deset procent a malých samoobsluh o jeden procentní bod na osm procent.
Posilování pozice hypermarketů a diskontních prodejen dnes potvrdil jednatel drogistického řetězce dm drogerie markt Gerhard Fischer. "Na drogistické zboží se stále více zaměřují zejména obchody Kaufland a Billa, což není příjemná záležitost," řekl novinářům.
V hypermarketech Češi nakupují například dětské papírové plenky, úklidové prostředky, čisticí prostředky na nádobí nebo prací prostředky. "Specializované samoobslužné drogerie jsou zase oblíbené pro nákup například kosmetiky, ústní hygieny, sprchových gelů a mýdel, parfémů a deodorantů," uvedl Cabal.
Lidé utrácejí za drogistické zboží a kosmetiku více peněz v hypermarketech než v drogeriích. "Při jedné návštěvě specializované samoobslužné drogerie utratí zákazníci za drogerii a kosmetiku průměrně 352 korun a v případě hypermarketů se jedná o 390 korun," upozornil Cabal.
Mezi největší drogistické řetězce v Česku patří společnosti Teta, dm drogerie markt, Rossmann a Schlecker, které nyní na tuzemském trhu provozují dohromady 1166 drogerií. Celkový obrat čtveřice největších prodejců drogistického zboží se loni zvýšil meziročně o 1,5 miliardy korun na 15,2 miliardy korun.
Obrat největších drogistických řetězců v roce 2009
1. Teta 5,6 mld. Kč 2. dm drogerie markt 4,9 mld. Kč 3. Rossmann 2,6 mld. Kč 4 Schlecker 2,1 mld. Kč CELKEM 15,2 mld. Kč
Zdroj: Incoma GfK



Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
