Toyota vyrobila v září celosvětově 672.604 aut, o 1,3 procenta méně než loni. V Evropě se výroba snížila o 29,7 procenta, hlavně vlivem slabého prodeje v Británii a v Turecku. V Severní Americe pak produkce meziročně klesla o 4,1 procenta. Důvodem bylo uzavření společného závodu s americkou General Motors ve Spojených státech letos v dubnu. Toyota je největším výrobcem aut na světě.
Hondě naopak v září vzrostla výroba o 9,2 procenta na 328.368 vozů a vyšší byla výroba druhé největší japonské automobilky již desátý měsíc za sebou. V Japonsku výroba vzrostla o 21,9 procenta, hlavně díky zájmu o úsporný model Fit. Hodna loni v říjnu začala v zemi prodávat hybridní verzi modelu Fit.
Nissanu vzrostla v září výroba o 27,2 procenta na 395.658 vozů. Nissan zvyšuje celosvětově výrobu již 20 měsíců po sobě. V Číně produkce nových vozů této automobilky stoupla meziročně o 24,3 procenta a v USA o 31 procent.
Dařilo se i menším japonským výrobcům aut Mazda Motor a Mitsubishi Motors. Výroba Mazdy v září stoupla o 9,4 procenta na 117.413 vozů a Mitsubishi o 30,9 procenta na 114.191 vozů, napsala agentura AP.



Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
