Výrazný propad zaznamenala kategorie motocyklů nad 50 ccm, kde se prodej snížil téměř o pětinu na 4636 strojů. Naopak prodej maloobjemových motorek a skútrů narostl o třetinu.
Podle tajemníka SDA Pavla Tunkla jsou motocykly nástrojem ke trávení volného času a jejich nákup v době krize zákazníci raději odložili. Snížení poptávky může znamenat pro některé prodejce problémy. "Pravděpodobně dojde k přerozdělení majetku tak jako v každé krizi, škatulata hýbejte se, někdo se zmenší, někdo skončí a někdo začne dělat jinou značku," uvedl ředitel společnosti Suzamoto Jakub Šebesta.
Nejprodávanější značkou jednostopých vozidel byla čínská Rhon, která stroje na trhu prodává i pod dalšími názvy. Firma prodala 2167 strojů, převážně s objemem do 50 ccm. Druhá Honda prodala 914 motocyklů a třetí Yamaha 896 strojů.
"Nejvyšší nárůst prodejů jsme zaznamenali v dubnu, tedy v počátku motocyklové sezony, do kterého se také pozitivně promítl dopad březnové výstavy motosalon v Brně, kde Honda dominovala s největší výstavní expozicí," řekl ČTK mluvčí Hondy ČR Petr Hubáček. I Hondě se dařilo především v nižších a levnějších kubaturách. Nejprodávanější byl model CBF 125 následovaný skútrem PCX.
Propad zaznamenal i dovoz ojetých motocyklů, který se snížil o 22 procent na 10.500 strojů. Nejvíce lidé dováželi značku Honda a motorky staré šest až deset let, které tvořily dvě pětiny dovozu.



Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
