Třetí nejvíce inzerující stranou byly podle monitoringu Věci veřejné. Proinzerovaná částka u nich činila 113 milionů korun. U TOP 09 to bylo téměř 74 milionů korun. Na pátém místě se s výší investic do reklamy umístila Strana práv občanů - Zemanovci. Ta inzerovala za více než 50 milionů. Oproti tomu komunisté vložili do inzerce pouze 10,2 milionu koruny.
Nejvíce strany při svých reklamních aktivitách využívaly inzerci v denících a časopisech. Do ní vložily částku 849,035.252 koruny. Investice politických stran do venkovní reklamy, tedy billboardů a plakátů, činily 307,427.330. Internet byl mezi výdaji na reklamu spíše Popelkou, podle monitoringu internetu pořizovaného Sdružením pro internetovou reklamu (SPIR) a agenturou Mediaresearch, kterou Admosphere při pořizování dat využil, do něj strany investovaly jen 73,855.550 Kč.
Uvedené částky jsou podle společnosti Admosphere pouze orientační. Počítají totiž s hrubými ceníkovými cenami. "Započítávají se pouze ty přirážky a slevy, které definují jednotlivé ceníky médií a které lze jednoznačně určit," uvedl obchodní ředitel společnosti Admosphere Tomáš Hynčica.
Například u tisku je to příplatek za umístění či za barevnost. Nezapočítávají se množstevní slevy nebo slevy za opakování, ani žádné další ceníkové redukce, jako jsou například kombinační a síťové ceny. Expertní odhady uvádějí, že skutečné prodejní ceny mediálního prostoru se pohybují zhruba na úrovni 50 procent cen ceníkových. Jde ovšem o zobecnění. Výše slev může být různá v závislosti na konkrétním médiu a konkrétním klientovi.
Deset stran s největšími výdaji na reklamu (leden-září 2010)
Strana Částka (v Kč) Česká strana sociálně demokratická 512,215.877 Občanská demokratická strana 344,432.280 Věci veřejné 113,428.126 TOP 09 73,820.866 Strana Práv Občanů ZEMANOVCI 50,204.151 Suverenita - blok Jany Bobošíkové, strana zdravého rozumu 19,653.947 Komunistická strana Čech a Moravy 10,242.481 Strana zelených 9,399.631 Křesťanská a demokratická unie - Československá strana lidová 8,102.489 Strana svobodných občanů 3,402.587 Celkem 1.156,462.582
Pozn.: Výdaje jsou určeny podle ceníkových cen. Ty se od skutečně dojednaných mohou lišit.
Zdroj: Admosphere, s. r. o. (monitoring INTERNETU zdroj: SPIR- MEDIARESEARCH, a. s.)
Rozložení investic do reklamy (leden-září 2010) Mediatyp Částka (v Kč) tisk 849,035.252 OOH (venkovní reklama) 307,427.330 internet 73,855.550
Zdroj: Admosphere, s. r. o. (monitoring INTERNETU zdroj: SPIR- MEDIARESEARCH, a. s.)



Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
