Návrh na zahájení insolvenčního řízení podali 10. října sami vlastníci firmy kvůli předlužení a neschopnosti dostát závazkům vůči věřitelům. Podle insolvenčního návrhu dluží Thermolast dodavatelům a bankám bezmála 180 milionů korun. Největšími věřiteli jsou banky, kterým firma dluží více než 142 milionů korun. Vedení firmy rovněž přiznalo, že kvůli nedostatku financí zastavilo veškeré platby, Thermolast navíc přišel o čtyři významné odběratele, a proto nepovažuje za možné řešit současnou situaci reorganizací. Vlastníci proto v návrhu žádali prohlášení konkurzu.
Návrh na zahájení insolvenčního řízení zvažovali i zaměstnanci, kterým firma dluží mzdy, chtěli kvůli tomu dokonce stávkovat. Od záměru ale nakonec ustoupili, protože nechtěli poškodit klienty firmy. Někteří zákazníci si ovšem z podniku už odvezli formy, které jsou třeba na výrobu dílů pro automobily. Většina výroby se podle Šubrta zastavila.
Pro některé zaměstnance firmy je situace o to složitější, že byli přímo postiženi srpnovou bleskovou povodní a potřebují každou korunu. Krach firmy však se záplavami nesouvisí. Pro Frýdlantsko, které patří k hospodářsky nejslabším oblastem Libereckého kraje, je ale velmi nepříjemný. Firma patřila v regionu k významným zaměstnavatelům, novou práci budou tamní pracovníci hledat obtížně.



Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
