Soutěž Nejlepší podnikatelský záměr 2010/2011 míří k vyhlášení výsledků

21.04.2011 | , CzechInvest
Tiskovka - NEPOUŽÍVAT


19.4.2011 Finanční a věcné ceny a především rady a zkušenosti mohou získat studenti středních a vysokých škol, kteří se uspějí v soutěži Nejlepší podnikatelský záměr 2010/2011. Čtvrtý ročník je v plném proudu, druhé kolo hodnocení je už v polovině. O titul Nejlepší podnikatelský záměr v něm bojuje 20 přihlášených projektů. Jedním z partnerů soutěže je i agentura CzechInvest.

„Hlavní činností agentury CzechInvest je podpora podnikání a investic v České republice. To se týká i soutěží, jako je Nejlepší podnikatelský záměr 2010/2011,“ upozorňuje generální ředitel agentury CzechInvest Miroslav Křížek. „Vytvořit kvalitní a realizovatelný podnikatelský záměr není vůbec jednoduché. Je proto velmi zajímavé, jak se studenti středních a vysokých škol s tímto úkolem popasovali,“ dodává Miroslav Křížek.

„Soutěž jsme vyhlásili ve spolupráci s Univerzitou Tomáše Bati ve Zlíně a dalšími partnery v září 2010. Studenti mohli předkládat projekty do konce letošního února,“ říká jednatelka Technologického inovačního centra s.r.o., které je hlavním organizátorem soutěže, Daniela Sobieská. „Vysokoškoláci předložili 17 a středoškoláci 30 soutěžních projektů. V březnu se konalo první kolo hodnocení, ze kterého vzešlo deset postupujících projektů z každé kategorie,“ doplňuje Daniela Sobieská.

Ve čtvrtek bude pokračovat druhé kolo hodnocení, které zahrnuje i osobní prezentace projektů před hodnotitelskou komisí, pro vysokoškoláky. Středoškoláci ho už mají za sebou. „Členy hodnotitelské komise jsou zástupci organizátora soutěže, investorů a partnerů, včetně CzechInvestu. Studenti tak mají jedinečnou možnost se zdokonalit v prezentačních dovednostech před odborníky. Hodnocení a doporučení komise pak budou moct využít při skutečné realizaci svých záměrů,“ říká ředitel regionální kanceláře agentury CzechInvest ve Zlíně Daniel Hajda.

Výsledky soutěže organizátoři vyhlásí v květnu. Novinkou letošního ročníku je tzv. cena za kreativitu, kterou získají studenti s nejoriginálnějším projektem nebo způsobem prezentace před komisí. „Pro studenty soutěž představuje jedinečnou příležitost, jak prezentovat nejen své schopnosti a dovednosti, ale také svou kreativitu a nápaditost. Ocenění by je mohlo motivovat k tomu, aby po skončení školy začali podnikat,“ vysvětluje kancléřka Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně Andrea Kadlčíková.

V rámci soutěže se konaly doprovodné semináře a workshopy pro studenty UTB ve Zlíně, Vyšší odborné školy ekonomické Zlín a středních škol ve Zlínském kraji. Účastníci se na nich mimo jiné dozvěděli, jak vytvořit podnikatelský záměr, založit firmu či financovat podnikání. I CzechInvest představil své služby a možnosti, které mají v České republice začínající podnikatelé. Dalšími tématy byly například ochrana duševního vlastnictví a příklady z praxe. Doprovodného programu se zúčastnilo téměř 400 studentů.

Více informací o soutěži najdete na www.ticzlin.cz/soutez.

Autor článku

Tiskovka

Články ze sekce: Tiskovka - NEPOUŽÍVAT