Australský úřad pro ochranu hospodářské soutěže a spotřebitelů (ACCC) v reakci na verdikt uvedl, že za šíření klamavé reklamy teď podle rozhodnutí soudu ponesou zodpovědnost i další firmy, které provozují internetové vyhledávače. Google však tvrdí, že jeho vyhledávač je pouze nástrojem pro zadavatele reklamy, kteří za službu platí.
Právě úřad ACCC se odvolal proti původnímu verdiktu, který byl příznivý pro Google. Soud se v nálezu opřel o výsledek vyhledávání, které se vztahovalo k australské součásti automobilky Honda.
Google podle soudu od března 2006 do července 2007 zobrazoval výsledky vyhledávání k dotazu na společnost Honda Australia takovým způsobem, že místo internetových stránek Hondy se ukázaly stránky konkurenční společnosti CarSales. Výsledek vyhledávání podle soudu vzbuzoval dojem, že společnost CarSales má nějakou souvislost s Hondou Australia, což ale není pravda. CarSales si pouze zaplatila přednostní umístění, proto se zobrazil její web, a ne internetové stránky Hondy.
Soud proto rozhodl, že Google by měl být zodpovědný za výsledky vyhledávání a že zobrazením placené reklamy se "účastnil jednání, které bylo zavádějící a klamavé". Nakonec je to prý technologie Googlu, co hraje rozhodující úlohu v tom, co a jak bude zobrazeno. Členové poroty posuzovali čtyři různé případy, kdy po zadání klíčových slov byl výsledek zcela odlišný a odkazoval na služby někoho jiného.



Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
Až budete stát v koloně na D1, můžete slavit. Dálniční propojení Prahy a Bratislavy se otevřelo před 45 lety
Test ojetiny: Levná vstupenka do Jaguaru klubu. XF II koupíte za super peníze
Test Mitsubishi ASX 1.3 DI-T Instyle (2025): Levná normální auta pořád existují
