Povinné ručení: pojišťovny počítají peníze

06.01.2000 | ,
Domovská stránka


Většina pojišťoven si mne spokojeně ruce a počítá peníze, které se podařilo vybrat od milionů zákazníků za podepsané smlouvy o povinném ručení na rok 2000

Většina pojišťoven si mne spokojeně ruce a počítá peníze, které se podařilo vybrat od milionů zákazníků za podepsané smlouvy o povinném ručení na rok 2000. Za zhruba 4,73 milionu uzavřených smluv vybraly od klientů několik miliard korun. Nesplnily se přitom některé pesimistické pro

gnózy, které hovořily o velkém rozdílu v počtu uzavřených smluv povinného ručení a celkové sumě odhadovaných vozidel (5,5 milionu). Ty předpovídaly na poslední dny obrovské fronty na pobočkách pojišťoven. K ničemu takovému ale nakonec nedošlo, i když většina pojišťoven měla otevřeno i na Silvestra. Jejich přepážky většinou zely prázdnotou. "S počtem získaných klientů jsme nadmíru spokojeni," tvrdí tiskový mluvčí České pojišťovny Michal Urban.

Jeho společnost si dala za cíl získat jednu polovinu trhu s povinným ručením, podle objemu vybraných vkladů. "V současné době dopočítáváme výsledky, předpokládám, že se nám to podařilo," dodal. "I my jsme spokojeni s dosaženým počtem klientů, říká tiskový mluvčí pojišťovny Kooperativa Martin Diviš. Ten ale zároveň upozo

rňuje na možné problémy, které takové množství klientů může způsobit. "Dva a půl měsíce je docela krátká doba na uzavření tolika smluv," pokračuje Diviš.

Podle něj tak mohou vinou překlepů nebo špatně vyplněných položek ze strany zákazníka vzniknout administrativní chyby v evidenci. "V nejbližších dnech se je budeme snažit odstranit a doladit celý systém," dodal. Kladně hodnotí výsledky, tedy počet klientů a objem vybraných peněz z povinného ručení, i Allianz. "Podařilo se nám uzavřít smlouvy zhruba za 1,8

miliardy korun," říká mluvčí firmy Květoslava Voglová.

Pojišťovny většinou tají náklady na reklamu

V boji o zákazníka ale zřejmě pojišťovny musely zaplatit více peněz, než původně počítaly na začátku celé kampaně. Zákazníky se snažily získat nejen reklamou v televizi, rozhlasu, novinách, ale i například formou televizního sponzoringu a soutěží pro zákazníky. Původní odhady hovořily v polovině loňského roku zhruba o 0,5 miliardy korun.

Vzhledem k tomu, že ještě koncem roku 1999 byl velký počet nerozhodnutých klientů, kteří až na poslední chvíli čekali s tím, u kterého ústavu povinné ručení uzavřou, snažily se je pojišťovny dostat pod svá křídla reklamou. Podle agentury IP Praha, která monitoruje reklamní trh v České republice, tak díky těmto kampaním na "p

oslední chvíli," zaplatily celkem zhruba 600 až 750 milionů korun. Samotné pojišťovny přitom přesná čísla finančních obnosů, které vydaly na reklamní kampaň, tají. "Takové údaje nezveřejňujeme," říká tiskový mluvčí České pojišťovny Michal Urban. Jeho kolegyně ze společnosti Allianz Květoslava Voglová hovoří o desítkách milionů korun. O stejné sumě mluví i pojišťovna Kooperativa.

Jednou z mála pojišťoven, která zveřejnila výdaje za reklamu, je Česká podnikatelská pojišťovna. Její ředitel úseku marketingu Jiří Borský hovoří o částce, která se pohybuje někde kolem osmnácti milionů korun. Zároveň upozorňuje na skutečnost, že celý proces kolem povinného ručení nekončí, i když nebude tak masivní jako koncem loňského roku. "Lidé prodávají a kupují automobily po ce

lý rok," vysvětlil.

Zdroj: 6. 1. 2000

Autor článku

Články ze sekce: Domovská stránka