Home Assistance řeší problémy za vás

05.05.2004 | , Finance.cz
POJIŠTĚNÍ


Pojistit si nemovitost včetně domácnosti by mělo být pro všechny samozřejmostí. Některé pojišťovny  k tomuto pojištění nabízí ještě něco navíc. Řeč je o asistenčních službách, které se určitě mohou hodit, pokud dojde nějakému problému.

O pojištění majetku (budov a domácností) již bylo řečeno a napsáno mnoho. Také v naší abecedě naleznete zajímavé informace, které vám pomohou, které pojištění vybrat, na co si dát pozor a nebo třeba, které faktory mohou ovlivňovat cenu pojištění.

Zjednodušeně řečeno, pokud se rozhodnete pojištění uzavřít, měli byste v první řadě zvážit jaká rizika chcete mít pojištěna a zda si za pojištění některých z nich, nebudete muset připlatit například formou připojištění k základnímu pojištění. Také je dobré předem uvážit, na jak vysokou pojistnou částku pojištění uzavřít. Nízká pojistná částka, která nepokryje cenu pojišťovaného majetku v sobě skrývá riziko podpojištění majetku, které se v případě pojistné události projeví tím, že klient nedostane celou cenu zničeného nebo poškozeného majetku, ale pouze poměrnou část vzhledem k pojistné částce. Ovšem ani zcela opačný případ, kdy je pojistná částka vyšší než cena majetku není dobrý, protože klient díky vyšší pojistné částce platí vyšší pojistné, ale od pojišťovny stejně nedostane více než je cena poškozeného majetku.

Ještě než se podíváme na asistenční služby je dobré si ujasnit rozdíl mezi pojištěním budovy a pojištěním domácnosti. Zatímco při pojištění budovy je pojištěna stavba, při pojištění domácnosti jsou pojištěny  věci uvnitř budovy. Při pojištění domácnosti je dobré ještě vědět, jaké má pojišťovna limity pro pojištění jednotlivých skupin věcí. Pokud je hodnota těchto věcí ve vaší domácnosti vyšší, je třeba si věci ve smlouvě připojistit.
 
Jak již bylo v úvodu řečeno, některé pojišťovny k výše zmíněným pojištěním nabízejí klientům i něco navíc, tzv. Home Assistance. To co je u povinného ručení nebo cestovního pojištění vnímáno jako téměř samozřejmé, tak u pojištění domácnosti a budov jsou asistenční služby zatím pouze vlaštovkami.

První pojišťovnou, která začala asistenční služby nabízet, je pojišťovna Allianz. Dále asistenční služby nabízí také ČSOB Pojišťovna. Podle sdělení Evy Svobodové Pojišťovna UNIQA v současné době asistenční služby k pojištění domů, domácností a staveb neposkytuje a ani o jejich zavedení v dohledné budoucnosti neuvažuje. Také pojišťovna Kooperativa, podle slov Marka Víchy, zatím asistenční služby nenabízí i když situaci neustále analyzuje a monitoruje. Obdobně se k asistenčním službám staví také  Česká pojišťovna. „V současné době Česká pojišťovna asistenční služby k pojištění staveb a domácností neposkytuje, neboť všechny informace, které se týkají likvidace pojistné události mohou naši klienti získat v Call Centru ČP. Situaci však i nadále důkladně analyzujeme.“ říká Václav Bálek tiskový mluvčí ČP a dodává: “ Jestliže se ukáže, že o ni zájem bude, není důvod, abychom ji našim klientům nenabídli.“

A v čem může taková asistenční služba klientům pomoci? V případě škodní události zajistí informační a poradenskou službu a zorganizuje příjezd technika do místa škodní události. Neocenitelnou službou je také třeba taková maličkost jako zajištění otevření zabouchnutých dveří.
Pokud se nemovitost stane díky škodní události neobyvatelná může asistenční služba zajistit náhradní ubytování členům domácnosti. To není jistě vše, co může asistenční služba pokud je Home Assistance součástí pojistné smlouvy zabezpečit. Některé z výše zmíněných služeb klient získá automaticky při uzavření smlouvy. Pokud má zájem o asistenční služby v širším rozsahu, může si sjednat doplňkové pojištění asistenčních služeb.

Asistenční služby se mohou hodit i v době, kdy je klient na dovolené. Pokud tedy klient odcestuje na dovolenou a má uzavřenou smlouvu, jejíž součástí jsou i asistenční služby, může být zase o něco klidnější, protože i v případě škodní události se pojišťovna postará a vyřeší akutní problémy, a to i bez osobní přítomnosti klienta. K tomu ovšem Václav Bálek říká: „Tato služba totiž může přinést kromě pozitivní marketingové kampaně, také řadu otázek. Ne všichni jsou například ochotni si v době své nepřítomnosti pustit do bytu zcela cizí lidi..."

Autor článku

Elena Ondrová  


Pomohl vám tento obsah? Dejte mu hodnocení:

Průměrné hodnocení: 0
Hlasováno: 0 krát

Články ze sekce: POJIŠTĚNÍ