Martin Valach: Swiss Life přináší do Čech skutečné poradenství

15.04.2013 | , Finance.cz
DŮCHODY A DÁVKY


V těchto dnech vstupuje na náš trh přední evropská finanční skupina Swiss Life. Tato švýcarská společnost před šesti lety provedla akvizici poradenské společnosti AWD a loni na podzim představila několik vyvolených trhů, kde AWD promění v poradenskou divizi Swiss Life Select. Zeptali jsme se Martina Valacha, generálního ředitele společnosti, co nového lze od Swiss Life Select čekat.

Znamená vstup Swiss Life do Česka něco nového pro náš trh nebo jde pouze o kosmetické změny ve vašem dosavadní působení?
Správa osobních financí od bank, pojišťoven či různých multilevelových distributorů už způsobila Čechům řadu vrásek na čele. Kosmetické změny by jim rozhodně nepomohly. Přinášíme do Čech zcela nový styl. Skutečné privátní finační poradenství.

V čem spočívá?
Ve zkušenostech a v kvalitě.

V čem se kvalita vašich služeb projevuje?
Je všeobecně známo, že máme nejlepší analytický tým na trhu. Ten vytváří nebývalou přidanou hodnotu pro naše poradce a pro naše zákazníky. Swiss Life, je v tomto směru ještě o další krok výše. Základním kamenem naší služby je pečlivá privátní finanční analýza. Na základě této analýzy pak můžeme pomocí principu „best select" připravit nejvhodnější individuální strategii založenou na výběru nejvhodnějších řešení pro každého zákazníka.

Nejdůležitější je, že naše společnost je připravena na dobu, kdy v naší zemi zcela zahynou multilevelové společnosti, podobně jako v Německu, Velké Británii, Švýcarsku, Francii a dalších rozvinutých trzích.

Na jakou klientelu se zaměřujete?
Swiss Life Select poskytuje prémiové poradenství, které je nastaveno tak, aby uspokojilo očekávání těch nejnáročnějších. To ale neznamená, že by ho nemohla využít i běžná klientela s průměrnými příjmy. Právě naopak. Máte-li méně prostředků o to pečlivěji se o ně musíte starat.  V České republice je více než jeden a půl milionu lidí, kteří mají průměrné a větší příjmy a na tuto skupinu se primárně zaměřujeme. Navíc je zde velká skupina mladých lidí, kteří jsou na začátku své kariéry, naše budoucí klientela.

Jak odhadujete svůj podíl na trhu? Uvádíte 130 tisíc.
Aktuálně držíme přibližně 10% podíl u naší cílové skupiny a v příštích letech ho chceme navýšit až na 20 %. Český trh má stále značný potenciál, je to zcela reálný cíl.

Můžete blíže vysvětlit princip „best select"?
Poradenství založené na principu „best select“ je přístup, který nás odlišuje od ostatních. Je založen na nezávislém výběru nejlepších řešení pro klienta. Naši pracovníci mají k dispozici silný analytický tým, který produkty zanalyzuje na základě mezinárodně uznávané metodiky a teprve potom zařadí do široké nabídky. Znamená to, že řešení pro klienty neobsahují produkty, které neprošly naším důkladným interním ratingem.

Můžou se klienti v Česku těšit i na speciální produkty, které jsou klientům doposud známy jen ze zahraničí?
Od počátku roku úzce spolupracujeme s našimi kolegy ze Švýcarska a Lucemburska na produktové analýze. Počítáme s rozšířením portfolia našich služeb zejména pro prémiovou klientelu a nově také pro korporátní zákazníky, které jsme dosud v Česku neobsluhovali. Existuje celá řada produktů, které se na vyspělých trzích osvědčily a které v Česku zcela chybí nebo nejsou běžně dostupné, a movitá klientela za nimi musí vycestovat do Curychu či Londýna.

Zdá se, že vnesete nový svěží vítr na český finanční trh, budete posilovat váš poradenský tým?
Ano. Banky nyní propouští stovky zkušených odborníků a řadu z těch, které dále zaměstnávají, pak neumí adekvátně odměnit. Toho chceme využít. Swiss Life Select jim umožní nadstandardně ohodnocené profesní uplatnění a kariéru v nadnárodní společnosti. Ještě letos také otevřeme několik nových poradenských center, podrobnosti ale prozradíme až později.

Děkuji Vám za rozhovor, Michal Ruml, Finance.cz

Autor článku

Michal Ruml  


Pomohl vám tento obsah? Dejte mu hodnocení:

Průměrné hodnocení: 0
Hlasováno: 0 krát

Články ze sekce: DŮCHODY A DÁVKY