Windows 8 se zatím prodávají stejně jako jejich předchůdce

07.05.2013 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


Seattle 7. května (ČTK) - Softwarový gigant Microsoft Corp. prodal za šest měsíců 100 milionů licencí nového operačního systému Windows 8. Prodej za šest měsíců od zahájení prodeje je zhruba srovnatelný jako u předchozí verze Windows 7. Zájem o software Microsoftu ale slábne, proto se firma rozhodla podpořit jeho prodej výraznou aktualizací, která by měla zjednodušit jeho používání a bude kompatibilní s menšími tablety.

Windows 8 jsou prvním operačním systémem Microsoftu určeným primárně pro dotykové povely. Nepodařilo se mu ale zaujmout spotřebitele a výrazněji proniknout na trh s tablety, kterému dominují Apple a Samsung Electronics. Do konce letošního roku chce proto firma přijít s aktualizací, jež se pracovně nazývá Windows Blue. Bližší informace o nové verzi chce Microsoft poskytnout v příštích týdnech.

Nové Windows 8 se začaly prodávat 26. října. Za prvních šest měsíců je prodej Windows 8 zhruba stejný, jako Windows 7, které se začaly prodávat o tři roky dříve. Podle analytiků však zatím nevypadá, že by se poptávka po Windows 8 progresivně zvyšovala, jako u Windows 7, kterých se za první rok od uvedení do provozu prodalo 240 milionů.

Systému Windows 7 pomohla skutečnost, že nahradil všeobecně neoblíbený operační systém Windows Vista. Naopak nové Windows 8 zmátly mnoho případných zákazníků novým vzhledem úvodní obrazovky a vynecháním tradičního tlačítka "start".

Analytická firma IDC uvedla, že prodej počítačů v prvním čtvrtletí letošního roku klesl o rekordních 14 procent. Důvodem byl mimo jiné i nedostatek dotykových laptopů, které lze plně využít s Windows 8. V letošním roce by se to podle Microsoftu mělo změnit a na trh mají přijít nové laptopy od firem Lenovo, ASUS a Hewlett-Packard. Microsoft rovněž vylepší Windows 8, aby byly kompatibilní s menšími tablety o úhlopříčce sedm a osm palců (17,8 a 20,3 cm).

Microsoft prodává také vlastní tablety Surface. Ty se však zatím netěší příliš velké oblibě u zákazníků a v prvním čtvrtletí se jich podle IDC prodalo pouze 900.000. Pro srovnání Apple prodal za stejnou dobu 19,5 milionu svých iPadů a tabletů firmy Samsung se prodalo 8,8 milionu, napsala agentura Reuters.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK