"Základní tarif ve vnitrostátní i mezinárodní přepravě vzroste o meziroční inflaci, to je zhruba o dvě procenta," uvedl Pošta. Detailní informace o cenách platných pro období jízdního řádu 2013/2014 zveřejní dráhy v listopadu.
Pro žáky a studenty, kteří mají slevovou kartu IN 25, dráhy od nového jízdního řádu zavedou čtvrtinovou slevu ze žákovského jízdného pro období školního roku. Cestujícím se slevovou kartou IN 50 dostanou při nákupu traťových jízdenek poloviční slevu, dosud to bylo 25 procent. "Cílem tohoto kroku je cenově podpořit pravidelnou dojížďku do zaměstnání vlaky Českých drah na střední a delší vzdálenosti," uvedl Pošta.
Zdraží ale slevové karty IN 25 a IN 50 pro děti a mladé do 26 let, a více peněz bude stát také slevová karta In-senior. Cena tříleté IN 25 vzroste na 490 korun z dosavadních 330 Kč, jednoroční IN 50 a In-senior bude za 1490 korun místo nynějších 1330 Kč.
Cena kilometrické banky se zvýší o stokorunu na 2200 korun. Stoupne také cena celostátní víkendové jízdenky na 650 korun z dosavadních 600 Kč, zdraží rovněž regionální verze této jízdenky.
Cena jízdenek pro přepravu kol a psů se nově bude stanovovat podle vzdálenosti bez ohledu na počet přestupů. Dosud se prodávaly pro jeden vlak nebo jeden den. "Nové ceny budou začínat na úrovni stávajícího přepravného, maximální ceny za přepravu psů a kol nepřevýší 50, respektive 75 Kč," uvedl Pošta. Slevu IN 100 bude nově možné koupit také pro druhou třídu vlaků a bude cenově výhodnější než současná nabídka pro první třídu.
České dráhy v prvním pololetí vykázaly ztrátu 510 milionů korun. Meziročně je to zhoršení o 16 milionů korun. Výsledek ovlivnily zejména vyšší náklady spojené s financováním obnovy vozového parku firmy.



Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
