Prodej nových aut na Slovensku do září klesl o 12,5 procenta

11.10.2013 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


Bratislava 11. října (ČTK) - Prodej nových osobních automobilů na Slovensku za první tři čtvrtletí letošního roku klesl meziročně o 12,5 procenta. Úřady tak celkem zaevidovaly 47.080 nových vozů. Propad zájmu o nákup automobilů způsobilo i loňské předzásobení, k němuž před zavedením takzvané registrační daně na auta s výkonnějším motorem sáhli lidé i firmy. Nižší prodej se nevyhnul ani mladoboleslavské Škoda Auto, která je v zemi pod Tatrami dlouhodobě nejúspěšnější značkou.

V samotném září počet registrací prohloubil tempo meziročního poklesu na 30,6 procenta z 28,7 procenta v srpnu. "Meziroční pokles zářijových registrací je způsoben vysokým počtem registrací v září 2012 před zavedením registračních poplatků," uvedl viceprezident slovenského Svazu automobilového průmyslu Pavol Prepiak. V posledním čtvrtletí očekává zpomalení tempa meziročního poklesu registrací nových automobilů na Slovensku na jednocifernou hodnotu.

Tradičně nejsilnější postavení na slovenském trhu má česká automobilka Škoda Auto. Firma na Slovensku za tři čtvrtletí prodala 9345 osobních automobilů, což proti stejnému období minulého roku představuje pokles o více než pětinu. Její podíl na celkovém počtu registrací se tak snížil pod 20 procent.

Slovensko je v přepočtu na obyvatele největším výrobcem osobních aut na světě. Prakticky celá produkce ze závodů automobilek Volkswagen, Kia Motors a PSA Peugeot-Citroën ale směřuje na export.

Evropský trh s automobily je už delší dobu pod zvýšeným tlakem kvůli negativním dopadům dluhové krize na ekonomiku. Prodej osobních aut v Evropské unii od ledna do srpna ve srovnání se stejným obdobím loni klesl o 5,2 procenta.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK