"Nejsme schopni těmto cestujícím nabídnout odpovídající prostor pro sezení. Jejich přeprava vyžaduje z naší strany zajištění administrativních a technických požadavků, které jsou v některých případech časově náročné," uvdl RegioJet. Jde především o zajištění zvedací plošiny pro nástup a výstup, jejímž vlastníkem jsou České dráhy. Dalším problémem je v některých stanicích i přístup na nástupiště.
Kvůli tomu RegioJet doporučuje využívat vlaky konkurence. Na nápravě však podle zprávy RegioJet pracuje.
"Píšu otevřený dopis předsedovi vlády, ministru dopravy a majiteli společnosti Radimu Jančurovi. Záměrně chci situaci vyhrotit, protože je potřeba si uvědomit, že tu máme zákony, které je potřeba dodržovat. Jedná se o nařízení Evropského parlamentu a rady a náš antidiskriminační zákon," řekl Krása. "Totéž jsou autobusy Student Agency. Jančura mi na rovinu řekl, že by přišel o čtyři místa, že pro vozíčkáře nic dělat nebude. Takhle to nejde," řekl ČTK Krása.
České dráhy poskytují cestujícím převážně na regionálních spojích už řadu vlaků s nízkopodlažním oddílem, v rychlících bez nízkopodlažních vozů zajišťují nástup a výstup právě zvedací plošinou.
Leo Express disponuje novými vlaky, které na cestující na invalidním vozíku pamatují nízkopodlažními oddíly. Jejich nástup je nenáročný i proto, že na trati z Prahy do Ostravy jsou nástupiště ve výšce podlahy vlaku. U dveří je výsuvná plošina a lidé si musejí koupit v rezervačním systému jízdenku přesně na místo, kvůli vysunutí plošiny musí zákazník informovat dopravce na zákaznické lince alespoň 24 hodin předem.



Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
