Leasing pro podnikatele

04.11.2004 | , Finance.cz
LEASING A SPLÁTKY


Používá Vaše firma staré stroje nebo potřebujete nakoupit novou dopravní techniku? Nemáte možnost uvolnit z firemní pokladny dostatečnou výši finanční hotovosti? Máme pro Vás řešení v podobě leasingu...

S pomocí leasingu si mohou podniky zakoupit návěsy, tahače, nákladní automobily, autobusy, zemědělskou či manipulační techniku, a to ojetou nebo novou. Výše akontace se většinou počítají od 20% do 70% z pořizovací ceny. Také doba pronájmu může být rozdílná. Nejčastěji se ale pohybuje v rozmezí od 36 do 72 měsíců. Vše zde záleží na konkrétní nabídce leasingové společnosti.

V případě, kdy si již klient u leasingové společnosti dříve uzavřel leasingovou smlouvu a byl zcela solventní, mu společnost poskytne s největší pravděpodobností lepší podmínky než klientům neprověřeným. Otevírá se zde tedy příležitost individuálního přístupu k zákazníkovi, který se může projevit v úpravě splátek na nerovnoměrné, sezónní či na splátky prodloužené.

Uzavření leasingové smlouvy

Prvním krokem je samozřejmě vybrání si potřebné techniky. Prodejce, u kterého si například nákladní automobil zvolíte, Vám jistě alespoň jednu leasingovou společnost doporučí. Pouze na Vás pak je, zda navrženou společnost přijmete či ne. Sám si můžete zvolit, u které společnosti smlouvu uzavřete. Doporučuji jich kontaktovat co možná nejvíce a nechat si vytvořit kalkulace splátek dle zadaných parametrů vozu či jiného výrobku. Z dodaných výsledků pak zvolit tu nejvýhodnější a u ní smlouvu uzavřít. Ovšem pozor! Pouhým vypracováním kalkulace se k ničemu nezavazujete!

Je třeba podotknout, že leasingové společnosti požadují trvalé bydliště na území ČR a občanství České republiky odpovědné osoby uzavírající smlouvu.

Potřebné dokumenty

Od právnických osob nebo podnikatelů se vyžaduje při podpisu smlouvy s leasingovou společností mimo občanského průkazu (u právnické osoby je třeba OP jednatele), živnostenský list nebo výpis z obchodního rejstříku. Dalším potřebným dokladem je osvědčení o registraci k DPH (u jednatele), kopii výpisu z bankovního účtu, z kterého se budou převádět splátky a také informace o případných aktivních úvěrech nebo leasingových smlouvách. Dále se také nesmí opomenout přinést si originální daňové přiznání za uplynulá dvě účetní období spolu s kopií, rozvahou a výsledovkou.

Uvedené dokumenty se považují za ty nejběžnější. Leasingové společnosti ale mohou požadovat i dokumenty jiné, proto se doporučuje nejprve si zavolat na informační linku společnosti a zjistit jejich přesný seznam. Ušetříte tím svůj drahocenný čas.

Pojištění

Leasingové společnosti spolupracují s jednou či více pojišťovnami a zajišťují tak svým klientům v rámci pojištění výhodnější podmínky. Nechá-li si tedy klient uzavřít pojištění předmětu u pojišťovny, která spolupracuje se společností, pak jej jistě vyjde levněji, než při řešení situace individuálním způsobem.

Výhody finančního leasingu

Finanční leasing kladně ovlivňuje nejenom cash flow, ale i likviditu prostředků. Nemusíte tedy použít hotovost pro nákup techniky, ale pro rozvoj obchodní činnosti, nákup surovin nebo s nimi naložit zcela jiným způsobem. Velmi důležité může být u plátce daně právnických osob uplatnění leasingových splátek jako odčitatelné položky. Mezi další výhody patří i odpočet 10% vstupní ceny předmětu od základu daně z příjmů a zkrácení doby odpisů na rozdíl od nákupu za hotové. Příjemný je také fakt, že riziko inflace nese většinou leasingová společnost a je zde také menší časová náročnost než u vyřizování si bankovního úvěru.

Autor článku

Petra Niedlová


Pomohl vám tento obsah? Dejte mu hodnocení:

Průměrné hodnocení: 0
Hlasováno: 0 krát

Články ze sekce: LEASING A SPLÁTKY