Odbyt aut značky BMW v lednu zaostal za rivaly Audi a Mercedes

10.02.2015 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


Mnichov 10. února (ČTK) - Německá automobilka BMW v lednu zvýšila dodávky zákazníkům o sedm procent na rekordních 142.154 vozů. Firma, která je největším výrobcem luxusních automobilů na světě, zároveň dodala, že počítá s rekordním odbytem i v celém letošním roce. Prodej samotné značky BMW bez zahrnutí malých aut Mini a limuzín Rolls-Royce ale v lednu zaostal za konkurenčními značkami Audi a Mercedes-Benz.

\"V lednu jsme novým rekordním odbytem dokázali navázat na úspěch v loňském roce,\" uvedl šéf prodeje a marketingu BMW Ian Robertson. \"V celém roce 2015 opět očekáváme růst odbytu, ačkoliv podmínky na některých trzích by mohly zůstat složitější,\" dodal.

Automobilka v lednu zaznamenala růst prodeje v Evropě, Spojených státech i v Číně. V loňském roce prodej vzrostl o osm procent a poprvé v historii překonal hranici dvou milionů vozů. Firma tak vykázala rekordní celoroční prodej už počtvrté za sebou.

Odbyt samotné značky BMW v lednu stoupl o více než šest procent na 124.561 vozů. Konkurent Audi již dříve oznámil, že v lednu zvýšil prodej o více než desetinu na zhruba 137.700 vozů a prodej automobilů Mercedes-Benz stoupl o téměř 14 procent na 125.900 vozů.

Společnost BMW se stala jedničkou světového trhu s luxusními automobily v roce 2005, kdy na tomto postu vystřídala německého konkurenta Mercedes-Benz. Toho pak v roce 2011 předstihla značka Audi z koncernu Volkswagen. Mercedes i Audi chtějí ještě během tohoto desetiletí BMW o vedoucí pozici na trhu připravit.


Články ze sekce: Zpravodajství ČTK



Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb vyjadřujete souhlas s naším používáním souborů cookie.