Jak zlepšit výkon firemního blogu

17.02.2015 | , Firemnifinance.cz
FIREMNI FINANCE


Blog je velmi dobrý nástroj pro komunikaci s vašimi potenciálními či již existujícími zákazníky. Prostřednictvím něho můžete představit a vysvětlit řadu věcí, ale také získávat zpětnou vazbu a názory vašich klientů. Výhodou je, že díky blogu můžete oslovit masové publikum ve velmi krátkém čase a to při velmi malých nákladech.

Z těchto důvodů blogy stávají oblíbeným nástrojem firemní komunikace a čím dál více podniků a organizací je publikuje na svých webech. V současné době je tak na internetu k nalezení velké množství nejrůznějších článků, což znamená problém pro uživatele, mezi kterými jsou i vaši potenciální zákazníci. Ti totiž mohou při jejich nedostatku věnovat pozornost jen něčemu. Mají často možnost přečíst si jen jeden článek nebo sledovat jeden blog. Nabízí se tedy otázka, jak to udělat, aby to byl zrovna ten váš.

Je tedy na místě se zamyslet nad tím, jak zvýšit šance, že právě vašemu blogu budou uživatelé věnovat pravidelně pozornost. Zde jsou tři možné způsoby, jak optimalizovat váš online obsah pro dosažení lepších výsledků:

Vyvarujte se chytrých titulků

Pamatujte si, že vyhledávače vás neodmění za chytré titulky. Dokonalý slovní obrat nebo vtipnou hříčku mohou ocenit intelektově vybavenější čtenáři, ovšem ve výpisu vyhledávání v Google nebo v Seznamu má větší šanci uspět titulek bohatý na klíčová slova. Díky takovému titulku článku máte větší šanci dostat svůj příspěvek na první stránku výsledků vyhledávání.

Pokud přesto chcete mít chytlavý název, dejte klíčová slova jako první, přidejte dvojtečku, a až pak napište to, co podle vás upoutá pozornost. Například tedy „LED svítidla pro kanceláře: posviťte vašim zaměstnancům na vyšší výkon“.

Publikujte nové články v pravý čas

Blog sice na vašem webu zůstane tak dlouho, dokud jej nesmažete, nicméně největší šanci na přečtení má pokud je to novinka. Publikujte proto obsah v době, kdy jej s největší pravděpodobností uvidí nejvíce vašich čtenářů. Podle většiny průzkumů mají firemní blogy největší čtenost dopoledne mezi 9 - 10 hodinou. Nemusí to však platit vždy a nemusí to platit zrovna pro vaše publikum. Proto průběžně testujte, které dny a hodiny jsou pro vás pro publikování nejlepší. Zkuste uveřejňovat nový blog v pondělí a ve středu a pak přejít na úterý a pátek. Ale nenechte se ukolébat krátkodobými výsledky. Bedlivě sledujte analytiky, protože vzory chování vašich čtenářů se mohou změnit.

Připravte články pro všechny fáze nákupního cyklu

Někteří vaši čtenáři se teprve seznamují s vašimi produkty, jiní vybírají mezi variantami a jiní už něco koupili. Každý tedy potřebuje jiné informace. Myslete proto na svůj blog jako na trychtýř, kterým se pohybuje čtenář od prvních informací až k nákupu či ponákupnímu servisu. Vyprávíte příběh, který řeší potřeby a zájmy v každé fázi nákupního procesu? Myslíte i na výzvy k akci?

Pokud budete optimalizovat váš blog, usnadníte tím potenciálním zákazníkům najít váš obsah, a tím pochopit hodnotu vašeho řešení.


Vladimír Kuchař
marketingový expert, Marketingová kancelář.cz.

Zabývá se zejména moderními marketingovými postupy, které vedou k vysoké efektivitě peněz vynaložených na marketing. Těmito postupy a strategiemi jsou internetový marketing, obsahový marketing a marketingová automatizace. Je autorem populární knihy Medonosný marketing.

Autor článku

Vladimír Kuchař  

Články ze sekce: FIREMNI FINANCE