Devět z deseti českých firem má připojení k internetu

13.03.2000 | ,
MAKRODATA A EU


Už devět z deseti českých firem s více než pětadvaceti zaměstnanci je připojeno na internet

Už devět z deseti českých firem s více než pětadvaceti zaměstnanci je připojeno na internet. A jejich počet stále roste. Česká republika se tak dostala na úroveň běžnou v západoevropských zemích a procentem "připojených" firem se blíží i Spojeným státům.

České podniky však zdaleka nevyužívají všech možností, které připojení k internetu nabízí. Tuzemské firmy nejčastěji užívají elektronickou poštu. Velké množství společností také používá internet ke své prezentaci. Vlastní webovou stránku mají dvě třetiny firem. Jen velmi málo českých společností přes internet přímo obchoduje. Přitom právě prodej přes internet, tzv. "ecommerce", se ve světě stává tím největším hitem. Pro zákazníka to zna

mená velké pohodlí: na webové stránce firmy si lze zboží rovnou objednat, zaplatit za něj bankovní kartou a pak počkat, až ho poslíček dopraví přímo domů.

Společností, které něco takového nabízejí i v Česku, je ale jen mizivé procento. "Většina firem má své stránky jen k prezentaci. Přímé obchodování se zatím nechytlo," říká Jiří Remr z firmy Marktest, která již několik let sleduje zavádění internetu do českých podniků. Podle mnoha podnikatelů se to prostě nevyplatí. Po internetu prý stejně surfuje jen velm

i málo Čechů, kteří navíc nejsou na tento způsob prodeje zvyklí. A tak na českém internetu funguje jen několik specializovaných obchodních společností.

Mezi tradičními výrobci a obchodníky je tento způsob prodeje doslova v plenkách. Světové firmy vrhají do projektů "ecommerce" obrovské sumy a věří ve velký nárůst zákazníků. A tak se i v Česku začíná trend pomalu obracet. Největší tuzemská firma, Škoda Auto, nabízí svá auta i na internetu. Prostřednictvím této sítě si loni objednalo auto téměř tisíc zákazníků

.

Zdroj: LN z 13. 3. 2000


Autor článku

Články ze sekce: MAKRODATA A EU