Autorem předlohy je pražské zastupitelstvo. Městu vadí zejména takzvaná pochůzková reklama v centru metropole, kdy lidé rozdávají kolemjdoucím reklamní letáky, případně nosí různé poutače. Novelu již dříve podpořil i ministra vnitra František Bublan, připomněl třeba reklamu na erotické služby, s níž se setkávají lidé na Václavském náměstí.
Představitelé magistrátu říkají, že tento způsob reklamy může občany obtěžovat. Poukazují na to, že letáky mnohdy končí odhozené na ulicích. Pražští zastupitelé chtějí, aby se pouliční reklama v centru živelně nešířila a nehyzdila památky.
Novela současně osvobozuje školy od placení rozhlasových a televizních poplatků. Senát mimo jiné navrhl tuto věc z předlohy vypustit. Poplatky podle horní komory s pouliční reklamou nesouvisejí, navíc problematiku jejich placení upravuje samostatný zákon o koncesionářských poplatcích. I ten školy od jejich placení osvobozuje.
Pokud prezident novelu podepíše, nabude tento předpis účinnosti dnem vyhlášení ve Sbírce zákonů.



Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
