Do sporů okolo rozestavěného závodu KIA tak poprvé nepřímo zasáhla i policie. Půtky mezi vlastníky pozemků totiž vyústily v rozhodnutí soudu, který vydal předběžné opatření zakazující stavební práce na části pozemků. Podle majitelů půdy ale konsorcium Žilina Invest úterní verdikt nerespektovalo a po pozemcích i nadále jezdily stroje.
Po konzultaci ministrů vnitra, spravedlnosti a generálního prokurátora ale policie dostala pokyn, že v případě dalšího obcházení rozhodnutí soudu může proti stavbařům zasáhnout, uvedl Ažaltovič. Podle ministrů a vrchního státního zástupce Dobroslava Trnky totiž panuje podezření, že konsorcium Žilina Invest porušilo zákony. Stavbaři se totiž údajně mohli dopustit neoprávněného užívání cizí věci, poškozování cizí věci nebo maření výkonu úředního rozhodnutí.
Majitelé části pozemků, na kterých se nesmí stavět, již podali trestní oznámení na neznámého pachatele. Společnost Žilina Invest, která zajišťuje pozemky pro KIA, ale pokračování prací zpochybnila.
Nespokojení majitelé pozemků se domáhají vyšší prodejní ceny. Slovenská vláda totiž po dlouhých sporech přistoupila na požadavky některých vlastníků a souhlasila se zaplacením výkupní ceny 350 korun za metr čtvereční. Předtím ale úřady platily méně než poloviční částku.
Výroba v žilinském závodu KIA by měla začít do konce příštího roku. Z výrobních linek by mělo ročně sjet 300.000 vozů. Infrastruktura pro závod měla být podle původního plánu hotová už toto pondělí.



Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
