Kolín měl automobilce předat do konce letošního roku 850 bytů, bude jich ale mít jen 300. Vzniknou přestavbou bývalých kasáren. Zbylých víc než 500 bytů vyroste na zelené louce v lokalitě u vodárny a stavět se začnou v září.
Starosta nepředpokládá, že se se je podaří dokončit do června příštího roku, jak se minulý týden vyjádřil ministr pro místní rozvoj Radko Martínek. "To je přání pana ministra.... Urychlit výstavbu 560 bytů o půl roku není jednoduché," řekl Kaisler.
Práce na nových bytech se zpozdily kvůli problémům s projekty a s penězi od státu. Teprve v červnu například vláda schválila Kolínu 151 milionů korun na zahájení stavby.
Vedení automobilky si už několikrát stěžovalo, že kvůli chybějícím bytům odcházejí z továrny zaměstnanci. Víc než polovina z plánovaných 3000 lidí totiž přišla do Kolína z jiných regionů. I když někteří z nich už byt dostali, nelíbí se jim výše nájemného. Město ji stanovilo na zhruba 70 korun za metr čtvereční, TPCA ji chce snížit o deset až 15 korun. Město ale podle Kaislera nehodlá jít s cenou razantně dolů, protože by nebylo schopno splácet úvěr na stavbu bytů.
Na byty pro TPCA dostane Kolín od státu dotaci 335,5 milionu Kč, zbylých 411,5 milionu Kč bude hradit úvěrem. Závazky z úvěru, na něž město získalo státní záruku, pokryje právě výnos nájemného z bytů.



Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
