Ministr rovněž upozornil, že stát na zvýšení cen benzinu nevydělává. Spotřební daň je totiž pevná a s rostoucí cenou se podíl daně na litru pohonných hmot snižuje. V případě, že litr benzinu stojí 25 korun na litr, stát získá 63 procent z celkové ceny. V případě, že se cena zvýší až na 35 korun na litr, podíl daně klesne na 49,8 procenta.
Stát mírně vydělá pouze na DPH. Při předpokladu růstu konečné ceny o deset procent (například z 30 Kč za litr na 33 Kč/litr) a neměnné spotřebě lze počítat s výnosem DPH vyšším o zhruba půl miliardy korun. Vyšší ceny se však mohou promítnout do vyšších nákladů firem a podnikatelů. S klesajícím ziskem firem by mohlo dojít ke snížení daně z příjmů fyzických osob z podnikání o zhruba jednu miliardu korun.
Kvůli nynějšímu růstu cen benzinu chce snížení spotřební daně na pohonné hmoty navrhnout ještě v září opoziční ODS. K ní se připojil i místopředseda vládní strany US-DEU Ivo Ludvík. Ten dnes řekl, že chce požádat unionistické ministry, aby ve vládě navrhli snížení spotřební daně z pohonných hmot o dvě až tři koruny, a to ještě do konce letošního roku.



Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
