"Myslím, že dnes došlo k dohodě," řekl předseda KDU-ČSL Miroslav Kalousek. "Šli jsem sem dnes s velkým přáním, aby nedošlo k poklesu dotací neziskovým organizacím v jednotlivých krajích, zejména v sociální sféře," uvedl.
MF počítalo se snížením výdajů pro neziskový sektor o 25 procent, což šéf křesťanských demokratů označil za likvidační. Koalice se nicméně dohodla, že se příspěvek zvýší o sedm procent, tedy zhruba o 325 milionů ve srovnání s návrhem MF. "Po zapracování těchto změn jsme připraveni zákon o státním rozpočtu podpořit," uvedl Kalousek.
Shodu v hlavních aspektech návrhu státního rozpočtu potvrdili i předseda nejsilnější vládní strany ČSSD Stanislav Gross i místopředseda unionistů František Pelc. "Pokud všechno půjde dobře, je možné, že již zítra vláda návrh státního rozpočetu na rok 2006 schválí," řekl Gross.
Zda se tak opravdu stane, podle ministra financí Bohuslava Sobotky závisí na tom, jestli se ještě před jednáním vlády podaří dokončit jednání s odbory o vývoji mezd ve veřejném sektoru.
"Jednání s odbory ještě neskončila, takže nelze říct, zda vláda schválí rozpočet zítra nebo za týden, řekl Sobotka. Vláda na to má podle něj čas do konce září, takže existuje dostatečný prostor pro nalezení definitivní shody.
Musí se například vyřešit, kde se vezmou peníze na případné vyplacení vyšších důchodů. Podle zákona mají starobní důchody vzrůst o tři procenta. Ministr práce a sociálních věcí podle tisku plánuje jejich zvýšení až o pět procent, tedy v průměru o 380 korun, a nikoli jen o 240 Kč.
"Ta věc ještě musí být vyřešena," uvedl k tomu ministr financí. MPSV si podle něj bude muset na dodatečné zdroje najít prostředky uvnitř vlastní rozpočtové kapitoly.
Podobný názor má i předseda KDU-ČSL. "Pokud se podaří na důchodech přidat víc, než je zákonné minimum, tak to samozřejmě podporujeme, ale musí to být vyřešeno v rámci výdajového limitu kapitoly MPSV," uvedl Kalousek.
Jeho stranický kolega a ministr dopravy Milan Šimonovský dodal, že je spokojen zejména s tím, že se na jednáních podařilo zajistit, že posílí státní fond dopravní infrastruktury, do něhož by měly jít výnosy z privatizací. Fond by měl mít rozpočet kolem 47 miliard korun, což je proti loňsku navýšení o tři miliardy, dodal Šimonovský.



Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
