Podle MF se sazby v Česku pohybují při dolní hranici minimální úrovně zdanění, která v EU činí 359 eur na 1000 litrů. "Z toho vyplývá, že po přepočtení aktuálním kurzem se prostor pro snížení sazby daní u benzinu a u nafty pohybuje kolem jedné koruny na litr," uvedlo MF. ODS a místopředseda US-DEU Ivo Ludvík však navrhli, aby se spotřební daň snížila o dvě až tři koruny na litr. MF takový návrh odmítá, protože by stát údajně připravil až o 20 miliard korun.
Výraznějším snížením daně by navíc Česko mohlo údajně vyvolat nelibost Evropské unie, která podává žalobu na každý stát, který nedodrží minimální sazby EU. Z materiálů MF vyplývá, že minimální evropskou sazbu nedodržuje celkem šest států.
U zdanění nafty se Česko naopak nachází přímo v polovině pomyslného evropského žebříčku. Z 1000 litrů nafty stát vybere celkem 315 eur. ČR je tak sice opět daleko levnější než Velká Británie, kde daň činí 771 eur z 1000 litrů nafty. Avšak ve 12 státech Evropské unie je daň nižší než v ČR. Nejméně vybere Řecko (245 eur z 1000 litrů benzinu).
Ceny benzinu v ČR se v současnosti místy pohybují až kolem 35 korun za litr. V takovém případě cena litru benzinu bez daní činí 17,57 koruny. Spotřební daň cenu zvyšuje o dalších 11,84 koruny a DPH o 5,59 koruny.



Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
