Nové pražské sídlo ČSOB bude řídit supermoderní systém

31.10.2006 | , ČSOB
Tiskové zprávy


Chcete si rezervovat jednací místnost, služební vůz nebo parkoviště? Vědět, která žárovka v budově praskla a zda již byla vyměněna? Nová centrála ČSOB, jejíž stavba finišuje v Praze 5 – Radlicích, bude moderní nejen ekologickými aspekty, ale i automatizovanou formou, jak spravovat toto malé městečko pro 24 stovek lidí.

Software Archibus řídící správu budovy, tzv. „facility management“, umožní poskytnout obyvatelům budovy dokonalý servis a umožní i nákladovou optimalizaci.

Software Archibus však vydatně pomáhá již dnes při přípravě na stěhování zaměstnanců do nové budovy. Protože je založen na grafickém znázornění prostor (tzv. „CAD“), výrazně usnadňuje rozdělení otevřených pracovních ploch („open space“) mezi jednotlivé útvary ústředí a přidělení pozic jednotlivým pracovníkům. „Kde budete sedět prostě názorně vidíte. Prohlédnete si, kde je nejbližší kopírka, kudy nejblíž do sprchy, kam si dojít pro kávu i kde hledat odpočinkový kout“, říká Zbyněk Vrbata, výkonný ředitel centrálních služeb ČSOB. Systém totiž umožňuje kreslit výkresy i nahlížet, jak jsou jednotlivá pracovní místa vybavena nábytkem, kde je uloženo topení nebo přívod elektrické energie. „Stejně, jako moderní technologie umožňují poskytovat lepší servis pro klienty ČSOB, chceme i my poskytovat příjemnější a nákladově efektivnější podporu kolegům v našem novém ústředí. I proto požadujeme od softwaru Archibus nejširší rozsah využití v České republice,“ říká Zbyněk Vrbata.
Implementace CAFM systému Archibus/ FM, který používá celá belgická skupina KBC, začala v lednu 2006. A již dnes umožňuje centrální řídící dispečink sledovat pro všechny budovy banky v ČR, jak centrální služby reagují na  požadavky vnitřních klientů, a to od chvíle, kdy je zadají až do okamžiku, kdy je vyřídí třeba externí dodavatel služeb.  Software Archibus tak pomáhá řešit jak péči o potřeby zaměstnanců, tak vybavení a správu budov. „Chceme, aby systém zvládl rezervaci místností,  pracovního místa, správu vozového parku včetně rezervace vozidel, ale i evidenci nábytku a jeho objednání,“  vysvětluje Zbyněk Vrbata.

Základní uspořádání všech modulů systému Archibus/FM v ČSOB by mělo být dokončeno v závěru příštího roku. Jeho dolaďování ale bude probíhat neustále, neboť budova bude žít – lidé i kanceláře se mohou stěhovat a využití prostor se časem také mění. Takto flexibilní budovu s 2400 zaměstnanci by bylo bez dokonalého a propracovaného systému obtížné provozovat.

Autor článku

Tisková zpráva  

Články ze sekce: Tiskové zprávy