Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb vyjadřujete souhlas s naším používáním souborů cookie. Další informace

Smlouva o poskytování sociálních služeb

Poskytování sociálních služeb je zákonem o sociálních službách založeno na smluvním principu. Sjednávání druhu služby a rozsahu poskytovaných služeb podle individuálních potřeb osob ve smlouvě včetně konkrétních podmínek poskytování služby je významným krokem směřujícím k uplatnění svobodné vůle osob, kterým jsou služby poskytovány. Osoby samy budou účastníky sjednání podmínek poskytované služby.

Smlouva o poskytování sociálních služeb musí být uzavřena v písemné formě. Obecně platí, že poskytovatel je povinen smlouvu se zájemcem o službu uzavřít. Charakter smlouvy je soukromoprávní a řídí se příslušnými ustanoveními občanského zákoníku.

Zákon stanoví povinné náležitosti obsahu smlouvy. Smlouva musí vždy obsahovat:

  • označení smluvních stran, 
  • druh sociální služby, pro kterou je uzavírána,
  • rozsah činností a úkonů v rámci poskytování sociální služby,
  • místo a čas poskytování sociální služby,
  • výši úhrady za sociální služby a způsob jejího placení, 
  • ujednání o dodržování vnitřních pravidel stanovených poskytovatelem pro poskytování sociálních služeb, 
  • výpovědní důvody a výpovědní lhůty, 
  • a dobu platnosti smlouvy.

Smlouva o poskytování sociálních služeb je uzavírána výhradně mezi uživatelem služby (nebo jeho zákonným zástupcem) a poskytovatelem, který je pro daný druh služby registrován.

Sdílení a tisk

Související aktuality

Zákon o sociálním bydlení by měl reálně fungovat od podzimu…

27.09.2016  |  ČTK

Připravovaný zákon o sociálním bydlení by měl platit od října 2017. Rozhodnutí o bytové nouzi, které zakládá…

České firmy nechválí své zaměstnance

22.09.2016  |  Redakce

Firmy v České republice neumějí systematicky chválit své zaměstnance za dobrou práci. Téměř 40% společností zaměstnance nechválí vůbec. Plných 61…

České firmy příliš nemění svou strategii v pořizování…

02.09.2016  |  Redakce

České firmy v průměru příliš nemění svou strategii v pořizování nových vozů. Zatímco u velkých firem mírně převládá počet těch, u kterých se doba…
Zobrazit další související aktuality