Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb vyjadřujete souhlas s naším používáním souborů cookie. Další informace

Smlouva o poskytování sociálních služeb

Poskytování sociálních služeb je zákonem o sociálních službách založeno na smluvním principu. Sjednávání druhu služby a rozsahu poskytovaných služeb podle individuálních potřeb osob ve smlouvě včetně konkrétních podmínek poskytování služby je významným krokem směřujícím k uplatnění svobodné vůle osob, kterým jsou služby poskytovány. Osoby samy budou účastníky sjednání podmínek poskytované služby.

Smlouva o poskytování sociálních služeb musí být uzavřena v písemné formě. Obecně platí, že poskytovatel je povinen smlouvu se zájemcem o službu uzavřít. Charakter smlouvy je soukromoprávní a řídí se příslušnými ustanoveními občanského zákoníku.

Zákon stanoví povinné náležitosti obsahu smlouvy. Smlouva musí vždy obsahovat:

  • označení smluvních stran, 
  • druh sociální služby, pro kterou je uzavírána,
  • rozsah činností a úkonů v rámci poskytování sociální služby,
  • místo a čas poskytování sociální služby,
  • výši úhrady za sociální služby a způsob jejího placení, 
  • ujednání o dodržování vnitřních pravidel stanovených poskytovatelem pro poskytování sociálních služeb, 
  • výpovědní důvody a výpovědní lhůty, 
  • a dobu platnosti smlouvy.

Smlouva o poskytování sociálních služeb je uzavírána výhradně mezi uživatelem služby (nebo jeho zákonným zástupcem) a poskytovatelem, který je pro daný druh služby registrován.

Sdílení a tisk

Související aktuality

Transformované fondy loni vydělaly klientům v průměru 0,8 %

27.03.2017  |  ČTK

Transformované penzijní fondy v roce 2016 vydělaly klientům v ročním vyjádření v průměru 0,8 procenta, jen…

Interim manažer pomůže předat podnik, najde nové trhy i…

22.02.2017  |  Redakce

Přijde, splní konkrétní zadání, a zase odejde. Tak se dá jednou větou shrnout poslání takzvaného interim manažera. Tyto profesionály, zpravidla s…

Jak si udržet kvalitní zaměstnance?

30.01.2017  |  Redakce

Fluktuace zaměstnanců je jedním z největších problémů, jimž musejí malé a střední podniky čelit. Najít adekvátní náhradu a zaškolit ji do běhu firmy,…
Zobrazit další související aktuality